شناسهٔ خبر: 21889174 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

همه چیز درباره وام ۴ میلیون تومانی ویژه بازنشستگان +شیوه ثبت نام

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان در آبان‌ماه خبر داد و گفت: این وام با اعتبار ۴ میلیون تومان به بازنشستگان داده می‌شود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس رشیدی گفت: ۶۰ درصد اعتبارات مربوط به وام قرض‌الحسنه بازنشستگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اعتبار تخصیص‌یافته برای وام ضروری از ۷۵۰ میلیارد به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و حدود ۳۰۰ هزار بازنشسته می‌توانند از این وام بهره بگیرند.

رشیدی گفت: این وام ضروری قبلاً ۳ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۴ میلیون تومان افزایش یافته، وام قرض‌الحسنه‌ای است که نیاز به مراجعه فرد به بانک ندارد و بازنشستگان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و نیازی هم به آوردن ضامن ندارند و بازپرداخت آن هم ۳۶ ماهه خواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اعطای این وام ضروری با اجرای مراسم قرعه‌کشی در آبان‌ماه انجام می‌شود و بازنشستگانی که قبلاً این وام را دریافت نکرده‌اند در اولویت اول هستند.

رشیدی تصریح کرد: به نظر می‌آید در سه سال اخیر ۷۰۰ هزار نفر توانسته‌اند از این وام بهره بگیرند بنابراین بعید به نظر می‌رسد که بازنشستگانی باشند که ثبت‌نام کنند و نتوانند با توجه به حجم انبوه سرمایه‌گذاری و رایزنی انجام شده با بانک صادرات از این وام نتوانند استفاده کنند.

رشیدی گفت: محدودیتی برای دریافت وام ضروری وجود ندارد؛ چراکه شرایط خوبی امسال در نظر گرفته شده و یک میلیون تومان نیز افزایش رقم این وام بوده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال ۹۴، تسهیلات وام ضروری با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، به ارزش ۲ میلیون تومان به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری، در سال ۹۳، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، وام ۲ میلیون تومانی به ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری و در سال ۹۲ نیز با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان، وام ۲ میلیون تومانی به بیش از ۳۲ هزار بازنشسته کشوری پرداخت شده است.

نظر شما