شناسهٔ خبر: 21888809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت دفاع چین به آمریکا هشدار داد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این هشدار به دنبال آن صادر می شود که یک فروند ناوشکن آمریکا به گفته چین بدون کسب اجازه و داشتن اختیارات لازم وارد محدوده آبی جزایر شیشا در دریای جنوبی شده است که پکن آن را متعلق به خود می داند.
همین مساله باعث شد تا نیروی دریایی چین از یک فروند بالگرد و دو فروند از کشتی های خود را برای هشدار به ناو جنگی آمریکا استفاده کرده و آن را از این محدوده بیرون براند.
وزارت دفاع در بیانیه خود آورده است که ما مخالف هر اقدامی هستیم که آمریکایی ها بدون مجوز و اقتدار لازم در دریای جنوبی انجام می دهند و این را بارها اعلام کرده ایم.
این حادثه روز سه شنبه این هفته رخ دادو حالا وزارت دفاع می گوید که آمریکا با این تحرکات خطرناک حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض و تهدید می کند.
وزارت دفاع چین به واشنگتن هشدار داده است که تحرکاتش می تواند روابط دو کشور را در شرایط حساسی قرار دهد و بهتر است آمریکا به دنبال تزریق انر‌ژی مثبت در مناسبات باشد.
ارتش آزادیبخش خلق چین مدتی قبل با افزایش تنش ها میان این کشور و آمریکا در دریای جنوبی اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور برای نبرد با شیاطین و نیروهای خصم آماده هستند.
ارتش چین تاکید ورزیده است که نیروهای نظامی این کشور از هیچ قدرتی هراس ندارند و با پشتوانه قوی تسلیحاتی آماده هر نبردی هستند.
ارتش چین که پیشتر گفته بود جنگ با آمریکا واقعی تر از هر زمانی به نظر می رسد، امروز تاکید ورزیده است که هیچ قدرتی نمی تواند چین را مرعوب کند.
ارتش افزوده است که نظامیان چین جنگ طلب نیستد و این کشور نمی خواهد در دریای جنوبی وارد نبرد شود اما اگر کسی بر طبل جنگ بکوبد آن زمان نیروهای مسلح تودهنی جدی به آن قدرت خواهند زد.
روزنامه ارتش چین در گزارش خود آورده است که ارتش چین از شیاطین و آنها که می خواهند چین را مرعوب کنند نمی هراسد و برای حراست از حق حاکمیت و امنیت ملی آماده است و ابایی ندارد که شمشیر را روی غلاف ببندد.
این گزارش به حضور چین در جنگ کره به عنوان یک نیروی پیروز و هشدارهای دولت چین به آمریکا در جریان جنگ ویتنام اشاره کرده و آورده است : ما حتی زمانی که در بخش های تسلیحاتی و از لحاظ شمار نیرو از دشمنان ضعیف تر بودیم به شکلی معجزه آسیا پیروز شدیم.
در این گزارش آمده است که امروز ارتش چین قوی تر از هر زمانی ایستاده و با داشتن موشک های بالستیک مدل « دونگ فانگ » آماده پذیرایی از خطر پذیران است و از جنگ نمی ترسد.
آساق**231*شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما