شناسهٔ خبر: 21888307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا:

از قطع روابط امارات با کره شمالی خوشحالیم

خبرگزاری میزان- هدر نوئرت گفت: این راه دیپلماتیک ما برای تحت فشار قرار دادن دولت کره شمالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با ابراز خرسندی از قطع روابط امارات با کره شمالی، گفت: این موضوعی است که ما از کشورهای مختلف خواسته ایم.

هدر نوئرت روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه دولت آمریکا استراتژی خود را خروج از پیمان ها قرار داده است با اطلاع از اینکه امارات روابط خود را با کره شمالی را قطع کرده است،گفت: این راه دیپلماتیک ما برای تحت فشار قرار دادن دولت کره شمالی است.
** پاکستان
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره آزادشدن یک دیپلمات و خانواده آن ها از دست طالبان در پاکستان هم افزود: ما از همکاری دولت پاکستان در خصوص دیپلمات های آمریکایی خوشحالیم.
نوئرت یادآور شد: ارتباط ما با دولت پاکستان در گذشته چالش هایی داشته اما در حال حاضر همکاری خوبی بین دو کشور وجود دارد.
ارتش پاکستان صبح پنجشنبه اعلام کرد که یک خانواده آمریکایی - کانادایی را که پنج سال پیش توسط طالبان در افغانستان ربوده شده بودند، نجات داده است.

**یونسکو
وی درباره تصمیم آمریکا برای خروج از یونسکو اظهار کرد: این قانون در آمریکا از سال ها قبل بوده است که هر سازمانی وابسته به سازمان ملل که فلسطین را به رسمیت بشناسد، دولت نمی تواند به آن کمک مالی کند.
نوئرت تاکید کرد: ما خواهان اصلاحات در سازمان ملل هستیم. نیکی هیلی در این باره زیاد صحبت کرده است و ما می خواهیم سیاست های ضد اسرائیلی از این سازمان خارج شود و این موضوعی است که وزارت امور خارجه هم به آن متعهد است.
وی تصریح کرد: زمانی که یونسکو دوباره به حمایت و تشویق فرهنگ برگردد، حاضریم باز به این سازمان نگاه کنیم. دقت کنید که بشار اسد رییس جمهوری سوریه یکی از کسانی بود که عضو کمیته حقوق بشر یونسکو بود. آیا این به نظر شما عاقلانه است؟

**ترکیه
نوئرت در پاسخ به سوالی که آیا تنش های بین ترکیه و آمریکا برطرف خواهد شد؟ افزود: ما امیدواریم این اتفاق بیفتد چون در حال حاضر تنش بالاست.
نوئرت افزود: ما امیدواریم بتوانیم با ترکیه مذاکره کنیم و فضا آرامتر شود. ولی ما نگرانیم که آیا آنکارا می خواهد با ما در تحقیقات در مورد بازداشت سه کارمند سفارت آمریکا همکاری کند یا خیر؟ امیدواریم چنین همکاری را ببینیم.
پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره تنش پیش آمده بین واشنگتن و آنکارا گفته بود سفیر آمریکا در ترکیه، مسئول بحران دیپلماتیک میان دو کشور است.
وی تاکید کرده بود ترکیه به آمریکا نیازی ندارد و دیگر سلاح آمریکایی نمی‌خریم، پذیرفتنی نیست که واشنگتن بخواهد روابطش با یک شریک استراتژیک را فدای سفیری کند که جایگاهش را نمی‌داند.
نوئرت هم با ابراز نارضایتی از بازداشت دو کارمند کنسولگری خود در استانبول، تاکید کرده بود تصمیم لغو صدور روادید نه تصمیم سفیر آمریکا در ترکیه، بلکه تصمیم واشنگتن بوده است.

**برجام
برجام دیگر پرسش مطرح شده در این نشست بود که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: درباره برجام تصمیم را رییس جمهوری فردا (جمعه ) اعلام می کند و من موضعی ندارم.
نوئرت یادآور شد: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا تمام روزهای گذشته در حال مذاکرات تلفنی بوده است. او با وزیران خارجه بریتانیا، چین، فرانسه و همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مذاکرات تلفنی داشته است.
وی تاکید کرد: فردا ( جمعه ) رییس جمهوری راهبرد ما را در مقابل ایران اعلام خواهد کرد و پیش از او هیچ سخنی نخواهیم گفت.

**کردستان عراق
وی درباره همه پرسی کردستان هم اظهار کرد: موضع ما درمورد عراق این است که باید روی داعش تمرکز و به ثبات عراق کمک کنیم.
نوئرت خاطرنشان کرد: رفراندوم کردها ثبات را بر هم زده است و ما از دو طرف می خواهیم که آرامش را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما