شناسهٔ خبر: 21888242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

شکل گیری مقام انسان با تربیت صحیح میسر می شود

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه شکل گیری مقام انسان با تربیت صحیح میسر می شود، گفت: کلاسی که فرزندان در آن تربیت می شوند کلاس های تربیتی پدر و مادر است و والدین نه تنها با گفتار، بلکه با عملکرد مناسب می توانند فرزندان خود را تربیت کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،به تبیین ابعاد و ساحت های نظارت تربیتی والدین بر فرزندان پرداخت و بیان کرد: شکل گیری مقام انسان با تربیت صحیح میسر می شود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه اگر تربیت صحیح باشد به جایگاه انسانیت خواهیم رسید، گفت: سفارش اصلی پیامبران و حضرت محمد(ص) تربیت صحیح فرزندان در خانواده بوده است و پس از بزرگان دین، والدین اولین افرادی هستند که نقش تربیتی موثری را ایفا می کنند.

حجت‌الاسلام حسینی پور با بیان اینکه اولین کلاسی که فرزندان در آن تربیت می شوند کلاس های تربیتی پدر و مادر است، اظهار داشت:  والدین نه تنها با گفتار، بلکه با انجام عملکرد مناسب می توانند فرزندان خود را تربیت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار رکرد: تربیت در خانواده، مقدمه ای برای تربیت در مدارس و جایگاه های تعلیم و تربیت است که باید با ارتباط با مسجد مثلث سه ضلعی خانواده، مدرسه و مسجد را به وجود بیاورد.

 حجت‌الاسلام حسینی پور اضافه کرد: مسجد قبل، بعد و میان خانواده و مدرسه یک محور ممتاز است، زیرا آموزه های پدر و مادر و معلمین نیز از مساجد است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با اهمیت نظارت تربیتی در خانواده ها، تشریح کرد: امروزه ابزار و اسباب انحراف بیشتر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی پور افزود: اگر در میدان از یک سو حمله شود، یک جبهه در مقابل طرف مقابل گرفته خواهد شد، اما اگر امکان نفوذ دشمن از تمام جهات وجود داشته باشد، باید تمهیداتی برای نگهبانی و سنگربانی از ارزش ها اندیشیده شود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی خاطر نشان کرد: در جامعه کنونی، فرزندان در منزل از طریق کانال های ارتباطی موجود با تمام دنیا در رابطه هستند و نیاز امروز جامعه این است که در چنین فضایی نظارت هم وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی پور در رابطه با تاثیر تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل آینده، افزود: معلمان با گذراندن آموزش های اولیه، اجازه حضور در مراکز آموزشی را پیدا خواهد کرد.

وی ابراز داشت: یکی از حداقل ها برای ورود به نظام آموزشی گذراندن موفق مراحل علمی و فراهم بودن وسایل سخت افزاری است، اما تفکر دینی جایگاه بالاتری نسبت به دیگر مسائل و امکانات دارد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: اگر تفکر یک معلم باطل باشد، استفاده از امکانات آتشی بر جان جهان هستی خواهد بود و جنایتکاران داخلی و خارجی از افراد تحصیلکرده هستند، به همین دلیل گزینش مناسب افراد برای آشنایی با تفکر دینی معلمان مهم است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با ثمراتی که وحدت رویه در عملکرد خانواده و آموزش و پرورش در کلان جامعه خواهد گذاشت، گفت: اثربخشی تربیتی بعد از پرداخت به مبانی اصولی، اعتقادی، ایمانیو علمی میسر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی پور خاطر نشان کرد: اگر خانواده ها و معلمان اهل اعتقاد و ایمان نباشند یا اعتقاد و ایمان صحیح نداشته باشند، این مساله برای آینده جامعه مشکل ساز خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه بیان کرد: جامعه ای به جامعیت و کمال می رسد که در آن خانواده، مربیان و مدارس اصول را رعایت کرده و با هم همراه و همگام باشند و طبیعی است که وحدت داشتن در صراط مستقیم، اثرات ارزشمندی را بر جای خواهد گذاشت./842/ت۳۰۲/ب۲

نظر شما