شناسهٔ خبر: 21887978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصرساوه:

عدم انطباق تفکرات دینی والدین، عامل چندگانگی شخصیتی فرزندان است

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با اشاره به ثمرات وحدت رویه میان خانواده و آموزش و پرورش در کلان جامعه، افزود: متاسفانه امروزه در اکثر خانواده ها، پدر و مادر با یکدیگر تفاهم اعتقادی و اخلاقی ندارند و فرزندان دچار سرگردانی شده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد سبزی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به ابعاد و ساحت های نظارت تربیتی والدین بر فرزندان، گفت: گسترش مسائل تربیتی، برای خانواده ها و فرزندان دارای اهمیت بالایی است و باید در جهات محتلف در این زمینه تحقیق کرد.

مدیر مدرسه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در زمینه  فعالیت های والدین در مسیر تربیت مناسب فرزندان، تاکید کرد: والدین باید در حوزه های اخلاقی، سیاسی، انقلابی و ۱۲ ساحت تربیتی به تربیت صحیح فرزندان خویش بپردازند.

وی در مورد شرایط حال حاضر جامعه و نظارت تربیتی بیشتر خانواده ها بر فرزندان، بیان کرد: رسانه ها، نقش عمده ای در تفکرات جامعه ایفا می کنند و این در حالی است که در گذشته، مردم اطلاعات خود را از طریق مساجد و شرکت در جلسات سخنرانی به دست می آوردند.

حجت الاسلام سبزی افزود: امروزه ماهواره، تلویزیون و رسانه های ارتباط جمعی منبع اصلی دریافت اطلاعات هستند و در حال حاضر اساتید و مسؤولان حوزه، طلاب و خانواده های آن ها باید در مسائل تربیتی به بهترین شکل ممکن عمل کنند تا طلبه خوبی برای هدایت جامعه به مسیر حق تربیت کنند.

حجت الاسلام سبزی درباره تاثیرات تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل، تشریح کرد: معلمان دینی و اساتید حوزه و دانشگاه باید از لحاظ فکری، دینی و اعتقادی اصلاح شوند تا بتواند دانش آموزانی متدین و آگاه به مسائل روز تربیت کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با اشاره به ثمرات وحدت رویه میان خانواده و آموزش و پرورش در کلان جامعه، افزود: متاسفانه امروزه در اکثر خانواده ها، پدر و مادر با یکدیگر تفاهم اعتقادی و اخلاقی ندارند و فرزندان دچار سرگردانی شده اند.

حجت الاسلام سبزی اضافه کرد: ارتباط والدین با مدارس، تحت تاثیر فرهنگ غرب و ماهواره ها کم شده است و چندگانگی موجود در محیط خانواده و مدرسه، انجام اقدامات تربیتی را دشوار کرده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه افزود: بهترین راه برای رسیدن به آرمان های جامعه اسلامی، تعامل هر چه بیشتر حوزه علمیه، آموزش و پرورش وخانواده با یکدیگر است.

حجت الاسلام سبزی در ادامه در رابطه با برگزاری جلسات اولیاء و مربیان در مدارس حوزه، افزود: تاکنون جلسات اولیا و مربیان در مدارس حوزه برگزار نشده است و امسال قصد داریم که با فراهم کردن تمهیدات لازم، شرایط را برای حضور اولیاء در کنار فرزندان و مشاهده روش های تربیتی آنان مهیا کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با اشاره به برنامه های آموزشی مدرسه حضرت ولی عصر(عج)، بیان کرد: برنامه های آموزشی مطابق با بخشنامه ارسالی حوزه علمیهاز پایه اول تا هشتم روزانه چهار ساعت در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) برقرار است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در پایان در رابطه با دیگر برنامه های این مرکز، تشریح کرد: جلسات مباحثه، مطالعه شبانه، سخنرانی، قرائت قرآن و ورزش صبحگاهی، دعای توسل هفتگی، برنامه های کوهنوردی، کلاس های روش سخنرانی، تمرین منبر برای طلاب، روش های کلاس داری به صورت تکمیلی در مدرسه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) از برنامه های حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه است./842/ت۳۰۲/ب۲

نظر شما