شناسهٔ خبر: 21887944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تبلیغ دین و تربیت مبلغان دینی از شایسته ترین کارها است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تبلیغ دین و تربیت مبلغان دینی از شایسته ترین و ارزشمند ترین کارها است، گفت: خداوند متعال ارزشمند ترین کارها را برای بهترین بندگان خود بر می گزیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در دیدار کارکنان و اساتید حوزه علمیه خواهران استان، اظهار داشت: تربیت مبلغان و طلاب دینی یک کار مهم و ارزشمند معنوی است.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین و تربیت مبلغ دین از شایسته ترین و ارزشمند ترین کارها است، گفت: خداوند متعال ارزشمند ترین کارها را برای بهترین بندگان خود بر می گزیند، بنابراین بهترین اثری که شما از خود باقی می گذارید همین تربیت مبلغان خواهر است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: ارزشمندی این کار از آن جا است که ائمه اطهار (ع) که بندگان شایسته الهی هستند، عهده دار تبلیغ دین الهی و تربیت انسان و مربیان دینی اند.
 
وی با بیان اینکه هر کار خیری که با تعلیم مبلغان دینی مردم به آن عامل می شوند شما نیز در اجر آن شریک خواهید بود، ادامه داد: باید ارزش کار خود را دانست و خداوند را به خاطر این توفیق بزرگ شاکر بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به دو رکن اساسی حوزه های علمیه، گفت: علم و تقوا دو رکن رکین حوزه های علمیه است به طوری که اگر یکی از ارکان حوزه ها دچار ضعف شود رکن دیگر نیز تضعیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه رکن تقوا و تربیت بر رکن تعلیم ارجحیت دارد، افزود: اعتماد مردم به حوزه های علمیه و روحانیت بر پایه همین رکن تقوا است، اگر تقوا در حوزه های علمیه تضعیف شود اعتماد مردم سلب خواهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: تقوا، معنویت و تعلیم با خودسازی محقق خواهد شد، اگر ما معنویت و تقوا نداشته باشیم اما مردم را به تقوا دعوت کنیم این از بی عقلی است.

وی در توصیه هایی خواهران را به سحرخیزی، نماز شب و استغفار آخر شب دعوت کرد و افزود: استغفار از معاصی در انتهای شب نصیب هر کسی نخواهد شد، همچنین لازم است خود و طلاب را به قرائت روزانه ۵۰ آیه دعوت کنیم.

امام جمعه ارومیه گفت: متاسفانه آن طور که باید با قرآن کریم انس نداریم، قرائت قرآن کریم زندگی انسان را متحول می کند./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما