شناسهٔ خبر: 21887629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فعالیت بیش از ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ۴۱۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند گفت: از این تعداد ۲۳۰ کانون فرهنگی هنری در روستاها و ۱۸۶ کانون فرهنگی هنری در شهرها فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام مراد یوسفی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری امروز (20 مهر) در دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد که به مناسبت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص لزوم توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اختتامیه طرح اوقات فراغت در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، بابیان اینکه 416 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند گفت: از این تعداد 230 کانون فرهنگی هنری در روستاها و 186 کانون فرهنگی هنری در شهرها فعالیت دارند.

 

وی در ادامه افزود: در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح استان مجری اوقات فراغت طرح «آسمانی ها» بود که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان نیز مواجه شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به کار ویژه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در تبیین و تقویت ارزش های دینی، تصریح کرد: با برگزاری کلاس های مختلف به ویژه در فصل تابستان، دانش آموزان اوقات فراغت خود را در نهاد مقدس مسجد سپری کردند و این موضوع آنها را از بسیاری از تفریح های ناسالم در امان نگاه داشت.

 

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: همه ساله با افزایش تعداد کانون ها، فعالیت این نهاد نیز گسترش می یابد که در سایه همدلی و همکاری اعضا توفیقات بسیاری کسب شده است.

 

وی اظهار داشت: امروز فرصت مناسبی شد تا از فعالان کانون هایئفرهنگی هنری که در اجرای مناسب طرح غنی سازی اوقات فراغت فعالیت های موثری داشتند تقدیر و تجلیل شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: 24 باب کانون تخصصی در 22 رشته، ۶ باب کانون دانشگاهی،17 باب کانون مصلا، 90  باب کتابخانه باز، 61 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری سطح استان تأسیس شده است.

 

حجت الاسلام یوسفی تأسیس، تجهیز و نظارت بر فعالیت های 40 باب از خانه های نور با هدف احیای فعالیت های قرآنی از دیگر اقدامات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم از پایگاه های برتر اوقات فراغت طرح «آسمانی ها» کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در دفتر امام جمعه شهرکرد تقدیر شد.

 

نظر شما