شناسهٔ خبر: 21887061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

راه آهن تا اواخر پاییز برای تردد قطار مسافربری آماده می‌شود

کرمانشاه- معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تا اواخر پاییز امسال راه آهن کرمانشاه برای تردد قطار مسافر بری آماده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نیک کردار امروز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی مدیریت شهری که با حضور معاون وزیر کشور درسالن تدبیر استانداری برگزار شد، به ارائه اهم فعالیت های عمرانی استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: تهیه برنامه پنج ساله ششم استان در بخش عمرانی و زیر ساخت، رسیدن راه آهن به شهر کرمانشاه در ۱۳ مرداد ۹۶، تبدیل منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری، تکمیل و بهرا برداری از ۵ سد، احداث ۱۷۱ کیلومتر بزرگراه در نقاط مختلف استان، بهره برداری از تقاطع غیر همسطح ده مجنون در کرمانشاه، بهره برداری از ۴ بیمارستان و ... از آن جمله هستند.

نیک کردار با بیان اینکه سال آینده تمام مسیرها تبدیل به بزرگراه خو اهند شد، خاطر نشان کرد: تا اواخر پاییز راه آهن برای تردد قطار مسافر بری آماده خواهد شد.

وی احداث ترمینال موقت، تکمیل و بهره برداری از ۲۸ هزار ۵۸۰ واحد مسکن مهر در استان، افتتاح فاز اول دانشگاه صنعتی کرمانشاه با زیر بنای ۲۲۰۰ متر مربع، بهره برداری از فاز اول دانشکده های نفت و پتروشیمی، بهره برداری از ۷۸۰ کلاس آموزش را از دیگر فعالیت های بخش عمرانی ذکر کرد.  

نیک کردار در ادامه اشاره ای به اهم فعالیت های عمرانی در حوزه شهری کرد و گفت: یکسان نمودن عناوین عوارض محلی، مشارکت در جلسه سازمان شهرداری ها و پذیرش پیشنهاد استان جهت افزایش سهم آموزشی از آن جمله هستند.

این مسئول کرمانشاه را شهری پیشگام در بحث بازیافت نخاله دانست و گفت: در این زمینه کمک مسئولین را نیاز داریم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش به شهرداران و شوراها ارائه شد، در حوزه آموزش و پرورش و پژوهش با تشکیل کارگاههای آموزشی در راستای یکسان سازی، شش نشست برگزار شد.

نظر شما