شناسهٔ خبر: 21886973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دیدار رییس خبرگزاری اناتولی؛

سفیر ایران بر گسترش مناسبات رسانه ای تهران_آنکارا تاکید کرد

سفیر کشورمان در ترکیه در دیدار رییس خبرگزاری اناتولی با تاکید بر گسترش تعاملات رسانه‌ای ایران و ترکیه گفت: باتوجه به توسعه مناسبات دو کشور درکلیه سطوح سیاسی،فرهنگی واقتصادی مناسبات رسانه های تهران و آنکارا هم نباید ازاین مسیر عقب مانده و یا مستثنی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا  ابراهیم طاهریان در این نشست با اشاره به روند روبه توسعه همکاری های دو جانبه و چند جانبه منطقه‌ای و بین المللی  ایران و ترکیه گفت : در حال حاضر روابط دو کشور در شرایط رو به توسعه و پایداری قرار دارد ، سفر رییس جمهور ترکیه به تهران فصل جدیدی از مناسبات فی مابین را کشود ، و پیش از آن مقامات سیاسی ، نظامی ، اقتصادی دو کشور دیدارهای سازنده ای داشته اند و سفر رییس بانک مرکزی ایران به ترکیه بنا به توافق روسای جمهور دو کشور عزم ایران را برای تحقق توافقات دو جانبه مشخص کرد .
وی افزود: در موضوعات منطقه ای و بین المللی نیز طرفین همکاری های سازنده ای را در جهت برقرای امنیت و ثبات در منطقه خصوصا در موضوع سوریه و اقلیم عراق اتخاذ  کردند .
طاهریان تاکیدکرد : رسانه های دو کشور نیز بخش مهمی از پازل همکاری و مناسبات میان دو کشور هستند .
سفیر ایران با اشاره به اینکه منابع خبری مغرض می‌توانند در مسیر روابط دو کشور اثر گذاری کنند، گفت : متاسفانه برخی رسانه ها به هر دلیل ، مسیر تنظیم گزارش ها و تحلیل های رسانه ای خود را از منشاء رسانه های غربی انتخاب و منتشر می‌کنند که این موضوع می‌تواند منجر به خسارت گردد .
طاهریان با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه های ملی و محلی افزود : هر چند امروز ارتباطات و فضای رسانه ای گسترده شده و اخبار در محافل ، کانون و شبکه های اجتماعی به سرعت در گردش قرار گرفته است، ولی کماکان نباید رسانه های تصویری ، خبرگزاری های رسمی و اصحاب رسانه‌های ملی و محلی را در حوزه افکار عمومی کم اهمیت بدانیم . بر این اساس معتقدیم باید رسانه های دو کشور در جهت شناساندن تاریخ و فرهنگ و تمدن دو کشور و خصوصا انتقال اخبار و گزارش های رسانه ای با منشاء اصیل بیش از پیش با یکدیگر تعامل و همکاری سازنده داشته باشند .
مدیر عامل خبر گزاری اناتولی در این دیدار گفت : ما نیز معتقدیم ارتباط اصحاب رسانه های دو کشور باید در چارچوب مناسب توسعه و تعمیق یابد .
وی با اشاره به جایگاه تمدنی ایران وتاریخ روابط دو کشورتاکید کرد : مردم ترکیه دیدگاه و تصویر بسیار مثبتی از ایران و ایرانیان دارند . سالانه حجم بالای  گردشگران ما به دو کشور سفر می کنند و حجم مبادلات کنونی اقتصادی به سبب وجود ظرفیت های گسترده میتواند با هم افزایی نه در سقف سی میلیارد بلکه به بیش از این رقم نیز ارتقاء یابد .
شنول گازانچی با اشاره به اهمیت توسعه مراودات و مبادلات رسانه ای میان دو کشور آمادگی خبرگزاری اناتولی را برای همکاری با شرکای ایرانی خود اعلام و تاکید کرد: از پروژه های همکاری مشترک برای توسعه مبادلات و مناسبات رسانه ای میان ایران و ترکیه حمایت خواهیم کرد .
 

نظر شما