شناسهٔ خبر: 21886955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار کرمانشاه:

شهرداری کرمانشاه ۲۰۰ میلیارد طلب وصول نشده از دولت دارد

کرمانشاه- شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات از دولت دارد که فقط ۲ میلیارد تومان را گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رضایی امروز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی مدیریت شهری که با حضور معاون وزیر کشور در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه به لحاظ برخی شاخص ها شهر خاصی است و اگر وزارت کشور توجه ویژه ای به اوضاع و احوال استان نداشته باشد در آینده دچار بحران بسیار وسیعی خواهیم شد.

وی افزود: کرمانشاه به لحاظ امکانات در حد شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است و به لحاظ دسته بندی جمعیتی از تمام حمایت هایی که برای دیگر شهرداری ها انجام می دهند، محروم است.

شهردار کرمانشاه خاطر نشان کرد: ما نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات دست دولت داریم که فقط ۲ میلیارد دست ما را گرفت و با اینکه گفته بودند شهرهای زیر ۵۰ هزار جمعیت در اولویت هستند اما دیدیم که شهرداریهای قم و اصفهان عمده بودجه را دریافت کردند و ما متوجه نشدیم اولویت زیر ۵۰ هزار جمعیت به چه صورت است! 

وی بیان داشت: کلان شهر کرمانشاه حتی یک اتوبوس دولتی ندارد و همه مربوط به بخش خصوصی است و با وجود اینکه مصوب شد ۵۰ دستگاه را از محل وام های بدون بهره به ما بدهند اما متاسفانه در مرحله اول به ما نرسید و در حالی که منتظر بودیم در مرحله دوم به پست بانک جهت پرداخت اعلام شود متوجه شدیم که از لیست حذف شدیم.

رضایی وضعیت آتش نشانی کرمانشاه را بسیار نگران کننده اعلام کرد و افزود: در سیستم بازیافت هم با وجود اینکه سالهاست نمایشگاه ایران هستیم اما برای بازدید کسی به اینجا نیامده است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: بازیافت ما فرسوده است و برای بازسازی مدت طولانی است که تقاضای وام کم بهره کردیم و متاسفانه هنوز در اولویت قرار نگرفته است.

وی اذعان داشت: بسیاری از اساس نامه ها با توجه به نیاز نا تهیه نشده اند و برای عملیاتی کردن آنها تردید داریم و بدون شک با مشکل برخورد خواهیم کرد.

رضایی گفت: کلان شهر کرمانشاه از داشتن نقشه دیجیتال محروم است و پروانه ها به صورت دستی صادر می شوند.

شهردار کرمانشاه گفت: انتظار داریم وزارت کشور بازی بدون توپ را انجام دهد و توزیع منابع دولتی را به سمت شهرهای کمتر برخوردار ببرند نه شهرهایی که سهامدار بانک شهر هستند.

همچنین در این نشست، شهرداران اسلام آبادغرب، شهر بانه وره، سرپل ذهاب به بیان مشکلات شهرهای خود پرداختند و خواستار توجه بیشتر نسبت به رفع مشکلات شدند.

نظر شما