شناسهٔ خبر: 21886720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

سرانه بیکاری در استان کرمانشاه بالاست

R41380/P1377/S6,68/CT11

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در استان سرانه بیکاری بالاست، گفت: رویکرد شهرداریها و شوراها باید به گونه‌ای باشد که در راستای اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست هم‌اندیشی ارتقاء مدیریت شهری که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امروز حاشیه‌نشینی و کمبود درآمد شهرداریها از عمده‌ترین چالش جهای شوراها است و این چالش در استان ما شدت بیشتری دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در استان سرانه بیکاری بالاست و‌ در نتیجه سرانه درآمد شهرداریها پایین است گفت: رویکرد شهرداریها و شوراها باید به گونه‌ای باشد که در راستای اشتغال و کارآفرینی حرکت کنند.

بازوند شوراهای اسلامی را تجلی واگذاری اختیارات دولت به مردم دانست و افزود: عمده مطالبات مردم و رأی به شوراها، در واقع رأی به عمران و آبادانی شهرها و روستاها است و انتظار می‌رود که شوراها پاسخ مناسبی به اعتماد مردم بدهند.

وی با بیان اینکه منابع درآمد شهرداریها باید از حالت سنتی خارج شودبیان کرد: بهترین راهکار این موضوع دعوت از سرمایه‌گذاران برای انجام پروژه‌های عظیم است. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه یک شهردار زمانی شهردار موفقی محسوب میوشود که درآمد مردم شهر را افزایش دهد گفت: شهرداریهای ما با مشکلات متعددی از جمله معوقات حقوق شهرداریها، دست و پنجه نرم می‌کنند که موجب نارضایتی به ویژه در بخش خدماتی شهرداریها و ‌‌‌‌به طور طبیعی افت کیفیت خدمات شهری شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند در حوزه مسکن رونق ایجاد کنند به شرط اینکه مصوبات آنها مورد حمایت قرار گرفته و اجرا شود بیان کرد: سرانه درآمد شهرداریها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و با این روند، حرکت کردن در مسیر عمرانی و توسعه شهری مشکل است.

بازوند حاشیه‌نشینی​ در شهر کرمانشاه را از وضعیت بسیار نامطلوب و ‌نگران کننده‌ای برخودار دانست و اظهار کرد: این موضوع زخم عمیقی بر پیکر کرمانشاه است و اگر به موقع و با فوریت درمان نشود، دامنه خسارت آن تمام شهر را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما