شناسهٔ خبر: 21886685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سید عباس صالحی: مسائل حوزه فرهنگ با نگاه نو قابل حل است

شیراز- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل حوزه فرهنگ و هنر کشور را می توان با در پیش گرفتن نگاه نو و متفاوت حل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز پنجشنبه در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و آیین رونمایی از پنج جلد کتابچه تبیین عملکرد این اداره کل در شیراز افزود: کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه متفاوت به کار خود و با درک اهمیت ماموریت، قادر هستند با هم افزایی بیشتر، در مسیر حل مشکلات فرارو گام بردارند.
وی اظهار کرد: همانگونه که یک آتش نشان با اقدام اثربخش خود آتش را خاموش می کند و اورژانس با نگاه متفاوت، خطر فوری را از فراروی جان انسان ها بر می دارد، در حوزه فرهنگ نیز باید نگاه به کار و فعالیت دارای ارزش باشد و در این صورت است که در چگونگی و کیفیت شیوه کار حتی با وجود مشکلات و موانع، می توان تاثیرگذار عمل کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها و هم افزایی از عوامل کلیدی در حل مسائل فراروی این وزارتخانه در مسیر خدمت اثرگذار به ملت ایران و ایفای نقش موثر در حوزه ماموریت ها است.
صالحی با اشاره به مسائل طرح شده از سوی مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ابتدای این نشست گفت: با تعهد اخلاقی و شرعی تلاش می کنیم تا مسائل و مشکلات فراروی کارکنان این وزارتخانه رفع شوند، اما بهتر است بین دغدغه های خود با کارمان، تفاوت قائل باشیم چرا که در قبال مردم، فرهنگ ایران زمین و فرهنگ دینی به ویژه در شرایط کنونی منطقه و جهان مسئولیت های مهمی بر عهده داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ در کشور ما مساله مادر و مهم ترین مساله اجتماعی است، گفت: خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای زیست روانی جامعه کمک می کند.
وی ادامه داد: ما اصحاب یک خانواده هستیم که اگر کنار هم قرار بگیریم اتفاقات خوبی برای کشور و انقلاب روی خواهد داد؛ انقلابی که فرهنگ مساله مهمی برای آن بوده است و می توان گفت که هویت این انقلاب فرهنگی است.
صالحی با تاکید بر اینکه فرهنگ در کشور ما مساله مادر و مهم ترین مساله اجتماعی است، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری فرهنگ برای کشور مثل هوا است و اگر جامعه ای در کم هوایی و بدهوایی زندگی گند، گرفتار اختلال تنفسی می شود و می توان گفت جامعه ای که در رابطه با فرهنگ مشکل پیدا کند، مشکلاتی بیشتری در انتظار اوست.
صالحی همچنین افزود: خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای زیست روانی جامعه کمک می کند و نگاه متفاوتی را به کار می گیرد که با توجه به دغدغه ها، مشکلات و مسائلی که در پیش رو وجود دارد، اگر این نگاه حاکم باشد، سختی کار را آسانتر می کند و هم افزایی افزایش می باید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان های کشور، تاکید کرد: باید استان ها را جدی تر ببینیم و شعار «ایران تهران نیست» یک واقعیت است زیرا در استان ها خلاقیت هایی وجود دارد که باید دیده شود و استان فارس یکی از استان های خلاق کشور است.
در این آیین، پنج جلد کتابچه تبیین عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش های مختلف فرهنگ، ادب، هنر و قرآن کریم رونمایی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه با هدف سخنرانی در آیین گرامیداشت 20 مهرماه یادروز حافظ به شیراز سفر کرد.
صالحی روز پنجشنبه علاوه بر دیدار با مدیران و فعالان انجمن های فرهنگی و هنری استان فارس، تشرف به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) را نیز در برنامه کاری خود داشت.
2027
خبرنگار: بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*

نظر شما