شناسهٔ خبر: 21886484 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوکیا تولید دوربین گران قیمت خود را متوقف کرد

نوکیا مجبور شد تولید دوربین گران قیمت خود به نام Ozo را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

نوکیا تولید دوربین گران قیمت خود را متوقف کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوکیا دوربین کروی Ozo را برای وارد کردن به بازار واقعیت مجازی بدون نیاز به رقابت با دستگاه های سرپوشیده مانند Oculus Rift ساخت. اما با وجود اینکه این شرکت قصد نداشت با طیف گسترده دوربین های واقعیت مجازی بازار رقابت کند شرایط آن گونه که نوکیا می خواست پیش نرفت و باعث توقف توسعه Ozo و کاهش 310 نفری کارمندان این پروژه شد.

طبق اعلام نوکیا:"رشد بازار VR سریع تر از آن چیزی بود که مدنظر داشتیم." نوکیا مجبور شد هزینه های خود را در بازار واقعیت مجازی بهینه کند و این دستگاه یکی از تلفات این کار بود. اکنون نوکیا برای تمرکز روی پروژه های سلامت دیجیتال خود،برنامه ریزی می کند.

نوکیا تولید دوربین گران قیمت خود را متوقف کرد

نوکیا سال 2015 قیمت دوربین پشت اوزو را 60000 هزار دلار یعنی حدود 200 میلیون تومان اعلام کرده بود. با توجه به قیمت گذاری این دوربین کاملا مشخص بود که یک دوربین 360 درجه سه‌بعدی حرفه ای است که قادر به پخش زنده، نظارت زنده و استیچ اتوماتیک است؛ استیچ فرایند ترکیب تصاویر متعدد عکاسی برای ایجاد یک پانورامای جداگانه تصویر با وضوح بالاست.

دیزنی، سونی پیکچرز و دیگر شرکت‌های بزرگ در تولید محتوای واقعیت مجازی موفق نبودند و این موضوع باعث شد شرکت ها به نوکیا پیشنهاد قیمت 45000 هزار دلار را بدهند. اما فروش دوربین برای ادامه تولید آن کافی نبود و نوکیا تولید آن را متوقف کرد. البته نوکیا اعلام کرده است که پشتیبانی خود را به مشتریان فعلی ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/


نوکیا باید 310 نفر از کارکنان خود را کاهش دهد

نظر شما