شناسهٔ خبر: 21886383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وضعیت نامطلوب استان مرکزی در حوزه اعتیاد

نمایندگی مرکزی

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: با توجه به آمارهای موجود، وضعیت استان مرکزی در خصوص معضل اعتیاد مطلوب نیست و باید کار اساسی در این راستا صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شکرالله حسن بیگی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمارهایی که گاها مطرح می شود واقعی نیست، اما براساس آماری که سال گذشته از وضعیت اعتیاد در استان مرکزی مطرح شد وضعیت خوبی را در این حوزه شاهد نیستیم و باید در این مسیر کاری اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری که خواستار اقدامی فوق العاده در زمینه آسیب های اجتماعی هستند، افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی از جلسه آینده گزارشات خود را از اقدامات فوق العاده انجام شده در راستای آسیب های اجتماعی ارائه خواهند داد و با توجه به اینکه سند مقابله با آسیب های اجتماعی در استان مرکزی تدوین شده است، گزارشات براساس این سند ارائه می شود.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: مبحث اصلی در مقابله با اعتیاد، اجتماعی کردن این مقابله است. آمارهای مطرح شده واقعی نیست و باید همه برای بهبود شرایط، عملکرد موثر داشته باشند. اعتیاد عملکردی گزینشی ندارد و همگان را درگیر خود می کند، پس باید همگان در مقابله با آن عمل کنند.

به گزارش ایسنا، در این نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: کلیه نمایشگاه هایی که در استان برگزار می شوند باید دارای پیوست اجتماعی و فرهنگی داشته باشند، در این راستا نمایشگاه الکامپ که 24 مهرماه در اراک آغاز به کار می کند دارای غرفه های فرهنگی و اجتماعی است و این اقدام برای اولین بار در سطح کشور اجرایی می شود.

غلامرضا فتح آبادی گفت: این غرفه ها صرفا در اختیار دستگاه های فرهنگی و آموزشی قرار می گیرند و صرفا بحث آسیب های فضای مجازی را با برگزاری حدود هشت کارگاه تخصصی دنبال می کنند و برای شرکت کنندگان نیز گواهی صادر می شود.

وی همچنین از در نظر گرفتن وای فای رایگان در هشت پارک اراک خبر داد و گفت: به منظور حضور بیشتر جوانان در پارک ها و اجرای برنامه های فرهنگی در راستای اجرای سند مقابله با آسیب های اجتماعی زیرساخت های لازم فراهم شده است و البته تعدادی از سکونتگاه های غیررسمی نیز مورد نظر این طرح است.

فتح آبادی بیان کرد: برای این طرح سایت های اجتماعی و فرهنگی در اولویت قرار دارند و پیوست فرهنگی آن در دست تدوین است که به زودی کار آغاز می شود.

 در این جلسه دبیرخانه کتاف و ستاد فامسا گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و ارزیابی، تحقیق، پژوهش و آموزش، آسیب های اجتماعی، سرمایه های اجتماعی نیز ارائه کردند.

همچنین پیگیری راه اندازی وای فای رایگان در هشت پارک اراک، تدوین پیوست فرهنگی و اجتماعی برای کلیه نمایشگاه های استان مرکزی نیز به تصویب رسید و مقرر شد با توجه به اینکه از نظر اعتباری مشکلی در حوزه فامسا وجود ندارد و امسال نیز تخصیص یک میلیارد تومانی انجام گرفته است برنامه ریزی ها و اجرای تفاهم نامه ها با سرعت انجام شود و روند چرخه درمان در کارگروه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بررسی شود.

در پایان این نشست از دستگاه های فعال در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی، فعالان این عرصه، فرمانداران و هفت خبرگزاری برتر و فعال از جمله ایسنا که در زمینه انعکاس اخبار و تحلیل های اجتماعی  فعال بوده اند، تجلیل شد.
انتهای پیام

نظر شما