شناسهٔ خبر: 21886311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده حکومت اقلیم کردستان در ایران:

خلاء وجود جلال طالبانی احساس می شود

تهران - ایرنا - نماینده حکومت اقلیم کردستان در ایران گفت، نبود جلال طالبانی در عرصه سیاسی عراق احساس می شود.

صاحب‌خبر -

ناظم دباغ عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق که در تهران برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیروی مسئولان سیاسی عراق از سیاست واقع بینانه ای که جلال طالبانی داشت می تواند به ایجاد یک توافق سیاسی و وحدت منجر شود.
وی خلاء وجود مرحوم جلال طالبانی را خیلی مشخص توصیف کرد و بر تلاش بیشتر برای پیروی از خط و منشا طالبانی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق عراق و رهبر اتحادیه میهنی که از سال 2012 به دنبال یک سکته شدید خانه نشین شده بود، روز سه شنبه 11 مهرماه درگذشت.
این رهبر کرد عراقی که به مرد راه حل ها از طریق گفت و گو نیز معروف بود، از سال 2003 هنگام سقوط صدام و تشکیل نظام جدید نقش مهمی در اداره عراق و حل و فصل اختلافات میان جریان های سیاسی این کشور ایفا کرد و بسیاری براین باورند که عراق امروز خلاء وی و شخصیت ممتازش را بطور محسوسی درک می کند.
جلال طالبانی پس از گذشت نیم قرن مبارزه در میدان های جنگ و سیاست، سرانجام غروب جمعه(14 مهر) با بدرقه صدها هزار تن از شهروندان عراقی در کردستان عراق(محله دباشان سلیمانیه) به خاک سپرده شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مراسم خاکسپاری جلال طالبانی با اهدای گل پای تابوت حامل پیکر جلال طالبانی رئیس جمهوری فقید عراق، به مقام و شخصیت برجسته این مبارز ضد بعثی ادای احترام کرد. ظریف و هیات همراهش، عالی ترین هیات خارجی در این مراسم بودند.
طالبانی اولین رئیس جمهور غیر عرب عراق نیز محسوب می شود. او در منطقه و جهان به مرد اعتدال و اهل گفت وگو مشهور بود و اولین خبر دستگیری صدام حسین را نیز او به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) داد.
همچنین مراسم تکریم و بزرگداشت رئیس جمهوری پیشین عراق و دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان روز دوشنبه در شهر بانه و مریوان کردستان برگزار شد.
سیام ** 2078 ** خبرنگار: محمد مهدی بهرامی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما