شناسهٔ خبر: 21886298 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

برنامه ریزی غلط سازمان لیگ و سکوت مصلحتی پرسپولیس

تیم ملی ایران در نزدیکی جام جهانی بیش از همه چیز به آرامش نیاز دارد و مسوولان سازمان لیگ بهتر است کمی دقیقتر برنامه ریزی کنند.هماهنگ کردن لیگ قهرمانان آسیا ، لیگ برتر و برنامه تیم ملی اینقدر سخت نیست که آنها بخواهند این اشتباهات را تکرار کنند و آرامش را از تیم ملی بگیرند.

صاحب‌خبر -

عصرایران ؛ مهدی نیکپندار - پرسپولیس برای دومین بار در طول 9 بازی گذشته از لیگ برتر 48 ساعت پس از بازی تیم ملی به میدان رفته .این اتفاق عجیبی است که برخلاف قوانین فیفا رخ می دهد  و البته هنوز هم صدای مسوولان پرسپولیس را درنیاورده. 

 

پرسپولیس یک بار پس از بازی تیم ملی ایران برابر سوریه مقابل گسترش فولاد قرار گرفت و حالا پس از دیدار مقابل روسیه مقابل استقلال خوزستان به میدان رفته است. دلیل اصلی این مساله را باید در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا پیدا کرد. پرسپولیس درگیر این مسابقات است و یک بار به خاطر دیدار با الاهلی و یک بار به خاطردیدار با الهلال با قرعه ای خلاف قوانین مواجه شده است.

طبق توصیه های پزشکی بازیکنان فوتبال نباید در فاصله 48 ساعت دوبار به میدان بروند و به همین دلیل هم فیفا فشرده ترین مسابقات خود را در فاصله 72 ساعت برگزار می کند. با این همه اما در 9 هفته دوبار قرمزها مجبور بوده اند پس از بازی های ملی به زمین بروند. راه حل را هم برانکو با بیرون گذاشتن ملی پوشانش انتخاب کرده و از آنها استفاده نکرده است. 

 

اما سکوت پرسپولیسی ها دلیلی ویژه دارد. در این دوهفته پرسپولیس مقابل دو تیم پایین جدول قرار گرفته . تیم گسترش فولاد در انتهای جدول بود و تیم استقلال خوزستان هم در حال حاضر یک رتبه تا پایین جدول فاصله دارد همین سبب شده که قرمزها سکوت اختیار کنند پیروزی در مقابل هر دوتیم هم مساله دیگری بوده که به اعتراض منجر نشده و قرمزها در هر دودیدار پیروز شده اند. 

 

با این همه اگر هفته های بعدی و به خاطر برنامه های تیم ملی و برنامه ریزی اشتباه سازمان لیگ به تیم پرسپولیس فشار بیاید حتما صدای آنها هم در خواهد آمد. 

 

تیم ملی ایران در نزدیکی جام جهانی بیش از همه چیز به آرامش نیاز دارد و مسوولان سازمان لیگ بهتر است کمی دقیقتر برنامه ریزی کنند.هماهنگ کردن  لیگ قهرمانان آسیا ، لیگ برتر و برنامه تیم ملی اینقدر سخت نیست که آنها بخواهند این اشتباهات را تکرار کنند و آرامش را از تیم ملی بگیرند. 

نظر شما