شناسهٔ خبر: 21886162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار نظارت بر فرزندان است

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: آیات و روایات یکی از بهترین راهکار های نظارت بر خانواده و فرزندان را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و بر آن تاکید بسیاری دارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال ابعاد نظارتی والدین بر فرزندان، بیان کرد: قرآن کریم تاکید فراوانی بر نظارت فرزندان دارد و والدین باید نظارتی همه جانبه و دقیق بر فرزندان خود داشته باشند.

ضرورت محافظت از فرزندان در برابر آسیب های اجتماعی

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی خاطرنشان کرد: آیات و روایات یکی از بهترین راهکار های نظارت بر خانواده و فرزندان را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و بر آن تاکید بسیاری دارند.

حجت الاسلام فرخی ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، تصریح کرد: والدین باید فرزندان خود را در برابر آسیب های اجتماعی و فرهنگی حفظ کرده تا از آسیب ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به ابعاد مختلف تربیتی، تاکید کرد:یکی از مهمترین ابعاد نظارتی تربیت فرزندان، رعایت ادب و اخلاق است که باید از سن سه الی چهار سالگی تحت آموزش صحیح در این حوزه قرار گیرند.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به اهمیت نظارت بر فرزندان، ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم علاوه بر حفظ خود به نظارت بر خانواده و فرزندان تاکید بسیار کرده است.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به اهمیت تکرار در یادگیری فرزندان، افزود: مسائل تربیتی باید همراه با رعایت ادب و احترام بوده ودر طی مدت برای فرزندان تکرار شوند.

تشویق کردن از بهترین اصول تربیتی

حجت الاسلام فرخی تشویق را یکی از بهترین اصول تربیتی دانست و اضافه کرد: تربیت صحیح باید با زبانی خوش و پرمحبت بوده و فرزندان خود را به رفتار و کردار نیک تشویق کنند.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: یکی دیگر از اصول تربیتی، جریمه و تنبیه است که باید تنها با محدود کردن فرزند از امکانات مورد علاقه اش انجام گیرد.

حجت الاسلام فرخی بیان کرد: دومین بعد نظارتی  فرزندان آموزش احکام و دستورات الهی است که والدین باید از سن شش الی هفت سالگی آموزش معارف اسلامی به فرزندان خود را آغاز کنند.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی ابراز کرد: والدین قبل از آغاز سن تکلیف فرزندان خود، باید آنان را با احکام الهی آشنا کنند و معارف اسلامی را به آنان بیاموزند.

صبر، لازمه امر تربیت

حجت الاسلام فرخی تربیت را یک روند طولانی دانست و تصریح کرد: مسئله تربیت یک موضوع آنی و لحظه ای نبوده و نیازمند صبر،شکیبایی و تکرار است تا فرزندان به مرور و تدریجی احکام الهی را بیاموزند.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پاسخ به سوال تاثیر تفکر دینی معلمان بر دانش آموزان، خاطرنشان کرد: تفکر دینی معلمان بر دانش آموزان اثر گذاری بسیاری داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام فرخی معلم را دارای نقش مهمی دانست و گفت: آموزش و پرورش با توجه به نقش انکارناپذیر معلمان بر دانش آموزان، آموزش و پرورش باید با دقت و توجه کافی معلمان را گزینش و انتخاب کنند.

وی افزود: در گزینش معلمان باید به تفکرات دینی و نگرش آنان توجه ویژه ای شود زیرا معلمان با صرف ساعات زیادی با دانش آموزان از اثر گذار ترین افراد در امر تربیت به شمار می آیند.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: معلم از نظر دانش آموزان شخصیتی بزرگ ،کم نظیر و فوق العاده بوده و به همین جهت، تاثیرگذاری بیشتری بر آنان دارد.

راهکارهای تربیتی مناسب

حجت الاسلام فرخی تاکید کرد: آموزش های ضمن خدمت باید با بهره گیری از کارشناسان توانمند و به صورت عملی و کاربردی بوده و از حالت سمبلیک و نمادین خارج شوند تا تاثیر بهتری داشته باشند.

مسؤول نهاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی اضافه کرد: نبود وحدت رویه در بین مدرسه و خانواده سبب تناقض در تربیت دانش آموزان می شود که باید با برگزاری انجمن های اولیا و مربیان امر تربیت دانش آموزان به بهترین شکل انجام شود.

حجت الاسلام فرخی بیان کرد: استفاده از کارشناسان توانمند و معلمان اخلاق در انجمن های اولیا و مربیان تاثیر بسزایی در امر وحدت رویه بین خانواده و مدرسه دارد زیرا می توانند راهکارهای تربیتی مناسب را در اختیار خانواده ها قرار دهند./842/ت۳۰۲/ب۲

نظر شما