شناسهٔ خبر: 21886001 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

دایی: سرخابی‌ها بخاطر مسايل سياسی، خصوصی نخواهند شد!

سرمربی سایپا با بیان اینکه چشمش از مالک جدید باشگاه نفت برای گرفتن مطالباتش «آب نمی‌خورد»، شب زنده‌داری چند بازیکن بایرن مونیخ را روایت کرد و گفت: منشی باشگاه بایرن ۲۰ شب به من زنگ می‌زد!

صاحب‌خبر -
به گزارش پارسينه؛ سرمربی سایپا با بیان اینکه چشمش از مالک جدید باشگاه نفت برای گرفتن مطالباتش «آب نمی‌خورد»، شب زنده‌داری چند بازیکن بایرن مونیخ را روایت کرد و گفت: منشی باشگاه بایرن ۲۰ شب به من زنگ می‌زد!

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی سایپا با سپیدرود که بعدازظهر امروز پنجشنبه در سازمان لیگ برگزار شد، گفت: بعد از یک وقفه که در لیگ پیش امد، فردا بازی مهمی با سپیدرود داریم. در چند هفته اخیر امتیازات لازم را نگرفتیم.

وی افزود: امیدوارم فردا سه امتیاز بازی را کسب کنیم. بازی سختی داریم. سپیدرود تیم خوبی است و امسال به لیگ برتر آمده و در ادامه مسابقات لیگ نتایج خوبی گرفته است. جدول طوری است که امتیاز دادن در این بازی می تواند ما را پایین تر بیاورد. اگر هم سه امتیاز را بگیریم به بالای جدول می رسیم. تمام تلاشمان را کرده ایم که فردا پیروز شویم.

سرمربی سایپا درباره اینکه آیا تعطیلی لیگ به شما کمک کرده است یا خیر؟ تاکید کرد: تعطیلی اینطوری لیگ به ضرر تمام تیم هاست به جز دو تیمی که وقت کافی برای آماده سازی نداشته اند. همیشه گفته ام که تیم ملی بر باشگاه ارجح است تا خودش را برای جام جهانی آماده کند. ما در این مدت تمرین کردیم و یک بازی دوستانه داشتیم. ما داشتیم بازی های خوبی ارائه می کردیم. یک امتیاز در اصفهان گرفتیم که حکم برد داشت. البته نباید آن بازی را مساوی می کردیم. سعی می کنیم از فردا نمایش بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.

دایی درباره فرصت کمی که بعضی از مدیران به سرمربیان می دهند، گفت: نمی دانم؛ پاسخی ندارم. هرکسی سلیقه خودش را دارد. مدیران هم سعی می کنند تیمشان را دوباره به لیگ برگردانند. شاید کار بعضی ها اشتباه و کار بعضی ها درست باشد. مدیران باید اول فصل در انتخابشان تصمیم درستی بگیرند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا پیگیر مطالباتش از باشگاه نفت و پرسپولیس هست؟ گفت: متاسفانه فقط وقتمان را صرف این چیزها می کنیم. نمی دانم وضعیت نفت تازگی ها چطور شده است. با مالک جدید باشگاه نفت جلسه ای داشتیم اما چشمم آب نمی خورد با این آدمها نفت به سرمنزل مقصود برسد و کسی بتواند به حق و حقوقش برسد! من از تمام کسانی که در این امور دخیل هستند خواهش می کنم یک ضمانت بانکی یا چیزی بگیرند تا ببیند طرف این کاره هست یا خیر. ما هم برای خرید نفت اقدام کردیم. نمی دانم چرا بدون بررسی و ضمانت اجرایی و اینکه آیا می تواند بدهی را بدهد، واگذار کردند. فقط از سر خودشان باز کردند. وکیل من دو هفته پیگیر بود. خود من هم یک جلسه داشتم ولی چشمم آب نمی خورد. ایشان (مالک باشگاه نفت) سخنران خوبی است!

سرمربی سایپا درباره صحبتهای وزیر ورزش و خصوصی کردن پرسپولیس و استقلال تصریح کرد: خریداران قبلی پرسپولیس را نگاه کنید؛ ببینید آنها چه کسانی بودند ولی الان وضعیت چیست. نمی شود باشگاهی خرید بدون اینکه چیزی و مدرکی بخواهند. مگر می شود حساب بانکی و ضمانت نامه نگیریم. پرسپولیس و استقلال اگر خصوصی باشند و اگر مدیران درست و حسابی داشته باشند بالای ۲۰۰ میلیارد درآمدزایی در سال خواهند داشت ولی ما نمی توانیم این کار را به خاطر خیلی مسائل بکنیم؛ یکی از این مسائل موارد سیاسی است و نمی شود استقلال و پرسپولیس را واگذار کرد. ۹۹ درصد مردم یا استقلالی یا پرسپولیس هستند. با احترامی که برای سلطانی فر قائلم باید بگویم نمی شود چنین کاری را در کشورمان داشته باشیم.

دایی درباره نتایج تیم نوجوانان در مسابقات جام جهانی گفت: تیم ایران کار بسیار بزرگی کرده است و با نتایج خوبی پیروز شده است بخصوص بازی با آلمان. آنها خیلی عالی کار کردند. این نشان دهنده این است که چقدر سرمایه در مملکت داریم. خیلی ها هم هستند که با این تیم به مسابقات نرفته اند. ما پتانسیل خوبی داریم. این به مدیریت بر می گردد. اگر مدیریت درست باشد سالهای بعد تیم ملی قدرتمندی خواهیم داشت. اگر هم این بازیکنان مدیریت نشوند این سرمایه هم از دست می رود.

سرمربی سایپا درباره احتمال جذب بازیکنان جدید در نیم فصل گفت: دنبال بازیکن خارجی در خط حمله بودیم و هستیم. متاسفانه کسانی که تست دادند، به درد تیم ما نمی خورند و توانایی آنها در حد لازم نیست. یک بازیکن برزیلی هم که در پرتغال بازی می کرد را انتخاب کردیم ولی به امارات رفت و تست داد و همانجا مشغول شد.

دایی درباره شب زنده داری بازیکنان فوتبال و ایکه آیا زمان بازی کردن او هم این اتفاقات می افتاده است یا خیر؟ گفت: من که «علم غیب» ندارم بگویم بوده یا نه. نمی شود گفت که نبوده! ولی با این شدت هم نبوده است! زمانی که خودم بازی می کردم، شاید به ندرت ۱۲ شب را می دیدم. اما همه چیز عوض شده؛ جامعه هم عوض شده است. ما فرهنگ حرفه ای نداریم و زندگی حرفه ای را بلد نیستیم. خود من خیلی بازیکنان بزرگ و معروف را دیده ام ولی نمی توانم چیزی بگویم؛ ضمن اینکه گفتن من هم دردی را دوا نمی کند. وقتی مدیر یک باشگاه می گوید به کسی ارتباطی ندارد ۴ صبح به هتل می آیم، از بازیکن نمی توانید انتظار داشته باشید شب زنده داری نکند. برای مدیرانی متاسفم که با پول باشگاه این کارها را می کنند.  علاوه بر این شنیده های ما حاکی از این است که پاداشهای آنچنانی به بعضی از آنها داده شده است که شما بهتر از من می دانید.

سرمربی سایپا خاطرنشان کرد: من باید اول خودم را درست کنم بعد یقه بازیکنم را بگیرم. اگر عین بازیکنم عمل کنم چطور می توانم به او بگویم چرا شب زنده داری می کنی! متاسفانه جامعه هم خراب شده است. شما نمی توانید بگویید این اتفاق فقط در فوتبال است. در تمام ورزش ها و جامعه بین جوانان دیده می شود. فوتبال جزیی از جامعه است. فوتبال آدمهای معروف بیشتر دارد و خیلی راحت خبرهایش رسانه ای می شود.

دایی با اشاره به دوران حضورش در فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ تاکید کرد: در فرهنگی که ما فوتبال بازی می کردیم چنین چیزی نبود. در همین تیم بایرن یکی دو بار این اتفاق افتاد و چند بازیکن شب زنده داری کردند. این اتفاق بعد از بازی افتاده بود و با اینکه فردای آن شب هم مسابقه ای نداشتیم، آن بازیکنان جریمه های آنچنانی شدند. با این حال ما از بعضی مدیران ایران بعد از اتفاقات اخیر شنیدیم که گفتند به کسی ربطی ندارد. چنین جملات قصاری را از هیچکدام از مدیران فوتبالی نشنیده بودم!

سرمربی سایپا در پایان گفت:  زمانی که به بایرن رفتم منشی باشگاه وظیفه داشت حداقل یک ماه هر شب ساعت ۱۰ به خانه و نه حتی موبایل، زنگ بزند تا ببیند جایی نباشیم. آنها مراقب بودند من ده و نیم یا یازده شب خانه باشم. باشگاه ما را چک می کرد ولی این منشی بعد از ۲۰ روز خسته شد چون هر شب وقتی زنگ می زد خانه بودم! آنجا و بعد از آن اتفاقات،مدیر باشگاه نیامد بگوید به کسی ربطی ندارد. مگر می شود این مسائل به کسی ربطی نداشته باشد؟


نظر شما