شناسهٔ خبر: 21885904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون رئیس جمهور در زنجان:

سن مدیریت ارشد کشور تا پایان برنامه ششم ۸ سال جوان‌تر می‌شود

R41375/P1377/S6,59/CT11

معاون رئیس جمهور از سنجش شاخص‌های بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: سن مدیران میانی به بالا در کشور در طول برنامه ششم هشت سال جوان‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری امشب در حاشیه نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان زنجان در 30 مهر سال 93 برای تبدیل زنجان به قطب برق الکترونیک و آی.تی تصمیم‌گیری شد و اکنون در آستانه سه سالگی آن قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال نخست تصویب این طرح، برنامه‌ای به عنوان نقشه راه تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی.تی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شد، ابراز کرد: کارهایی در این زمینه تعریف شد که باید به تدریج برای تحقق این طرح دنبال می‌شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه قدم‌های اصلی برای این طرح برداشته شده است بیان کرد: در این راستا از وزارت ارتباطات درخواست شده بود تا یکی از اپراتورهای اصلی در زنجان مستقر شود و اکنون این امر محقق شده و صاحبان سهام آن نیز زنجانی هستند و پا به پای شرکت‌هایی مانند رایتل و همراه اول فعالیت می‌کند و این اقدامات ایجاد کال‌سنتر و دیتا سنترها را نیز به دنبال خود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه برق نیز تصمیماتی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کنار شرکت‌هایی مانند ایران‌ترانسفو، پارس سویچ اتخاذ شده است.

انصاری تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود که استان زنجان در پایان برنامه ششم توسعه به یکی از قطب‌های برق، الکترونیک و آی.تی تبدیل شود و این امر با تلاش و اهتمام مسئولان استان دور از انظار نیست.

وی در مورد سن مدیران کشور ابراز کرد: باید بر اساس رویکردهای اتخاذ شده سن مدیریت در کشور در طول برنامه ششم توسعه هشت سال جوانتر شود که شورای عالی اداری تصمیماتی در این رابطه گرفته و ابلاغ کرده است و با تغییراتی که ایجاد می‌شود مدیران جوان جایگزین می‌شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی به تسهیل احراز مشاغل مدیریت در بخش جوانان و بانوان در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: تکالیفی در این راستا از سوی رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی میانگین سن مدیران در بخش‌های میانی به بالا در کشور را 47 سال خواند و گفت: باید این عدد تا پایان برنامه ششم یا افق 1404 به حدود 40 سال کاهش یابد.

انصاری با اشاره به اینکه سازمان ملی بهره‌وری متولی نظام اداری نیست بیان کرد: این سازمان متولی بهره‌وری در کل کشور به ویژه بخش خصوصی است و اندازه‌گیری بهره‌وری در نظام اداری از امسال آغاز می‌شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از امسال شاخص‌های سنجش بهره‌وری در نظام اداری ابلاغ می‌شود و از سال آینده در جشنواره شهید رجایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما