شناسهٔ خبر: 21885853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر امورخارجه پاکستان:مخفیگاه های امن تروریست ها را در کشورمان نشان دهید

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا 'خواجه محمد آصف' که در شهر اسلام آباد با گروهی از خبرنگاران سخن می گفت، افزود، به آمریکایی ها گفته است که آنها باید مخفیگاه های تروریست هایی را که پاکستان علیه آنها اقدام کرده است را نشان دهند.
وی با بیان اقدامات موثر ارتش پاکستان علیه مخفیگاه های تروریست ها در این کشور، اضافه کرد:در واقع در خاک پاکستان هیچ پناهگاه امنی بر تروریست ها وجود خارجی ندارد، بلکه آنچه که حقیقت دارد وجود پناهگاه های امن برای تروریست ها در خاک افغانستان است.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت که در نشست مشترک با مقامات آمریکایی محل دقیق مخفیگاه های تروریست ها در خاک افغانستان را به اطلاع آنها رسایده است.
خواجه آصف همچنین بر ریشه کنی تروریستم در پاکستان تاکید کرد و گفت:باید واقع بین بود و خاک خود را از وجود عوامل تروریستم پاک کنیم، هر چند برخی در کشورمان با این حرف موافق نیستند، بنده موضع خود را تغییر نداده ام و همچنان بر پاکسازی کامل تروریست ها در خاک پاکستان تاکید می کنم.
وی گفت : اگر پاکستان با چالش تروریسم مواجه نبود پس چرا باید در راستای طرح جامع ملی ( برای مبارزه با تروریسم ) اقدام کند.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت:آمریکا از نگرانی های ما در قبال نفوذ هند در خاک افغانستان کاملا آگاه است.
از سوی دیگر وزارت امورخارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه پاکستان در نشست سازمان همکاری های شانگهای در مسکو شرکت کرده است.
در این نشست معاونان وزیران امور خارجه چین ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان هند و افغانستان حضور دارند.
معاون وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست ضمن اظهار نگرانی از کنترل دامنه دار مناطق مختلف افغانستان از سوی گروه های طالبان، داعش، تحریک طالبان پاکستان، القاعده و جماعت الاحرار گفت: این گروه ها در مناطق امنی که برای خود بوجود آورده اند دست به قاچاق مواد مخدر و اقدامات تروریستی در خاک افغانستان و پاکستان می زنند.
تهمینه جنجوعه در ادامه سخنان خود بر آغاز گفت و گوها میان دولت مرکزی در کابل و طالبان افغانستان برای تامین امنیت در سراسر افغانستان تاکید کرد.
وی همچنین بر بازگشت هر چه سریع تر مهاجران افغان از خاک پاکستان به کشور خود تاکید کرد و گفت : باید به صورت جدی با معضل قاچاق مواد مخدر و تروریسم در خاک افغانستان که منطقه را با چالش های متعدد روبه رو کرده است، برخورد کرد.
شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما