شناسهٔ خبر: 21885726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخصوص برجام مرتکب اشتباه نشوید

سفیر روسیه در تهران خطاب به دولتمردان آمریکا تاکید کرد: ایران به طور کامل به تعهداتش درخصوص برجام پایبند بوده و هست و ما از موضع تهران به طور کامل حمایت می‌کنیم و امیدواریم دولت آمریکا در این خصوص اشتباه نکند و به برجام پایبند بماند.

صاحب‌خبر -

لوان جاگاریان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: ما از سیاست های آمریکا بویژه اقدامات اخیر دولت این کشور در قبال روسیه بسیار ناراضی و ناراحتیم.
وی گفت: ما چندین بار به دولت آمریکا اعلام کرده ایم که آماده همکاری با این کشور هستیم اما آنان آمادگی ندارند و به بهانه های مختلف از این کار خودداری و حتی تلاش می کنند که مشکلاتی برای ما چه در حوزه روابط دوجانبه و چه درخصوص مبارزه علیه تروریست ها در روسیه ایجاد کنند.

جاگاریان تصریح کرد: ما به اقدامات آنان در مبارزه با تروریست ها بسیار مشکوکیم و این پرسش مطرح است که آیا آنان با تروریست ها می جنگند یا اقداماتشان در این خصوص فرمایشی است، ما خیلی به این موضوع مشکوکیم و چند بار علنی به آنان اعلام کرده ایم.
سفیر روسیه در تهران تاکید کرد: سیاست های دولت آمریکا به بی ثباتی در منطقه غرب آسیا و سراسر جهان منجر می شود و این موضوعی است که متحدان آمریکا نیز آن را به خوبی درک می کنند و باید این کشور را قانع کنند که از چنین اقدامات خصمانه ای بپرهیزد.


وی با تأیید اقدامات حمایتی آمریکا از تروریست ها در اطراف دیرالزور سوریه گفت: وضع خیلی پیچیده است اما ما از نیروهای مسلح و دولت قانونی آقای بشار اسد حمایت می کنیم تا بتواند به مبارزه علیه تروریست ها ادامه دهد.
جاگاریان افزود: به آمریکایی ها نیز هشدار داده ایم که از چنین اقدامات خصمانه ای دست بکشند و بار دیگر از آنان می خواهیم که از اینگونه اقدامات علیه روسیه بپرهیزند.

نظر شما