شناسهٔ خبر: 21885660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

خانواده ها بر عقاید فرزندان نظارت کامل داشته باشند

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی گفت: خانواده ها باید بر عقاید فرزندان خود نظارت کامل داشته و به سوالات آنان پاسخ دهند و در این امر از کتاب های مربوطه، علما و مشاوران کمک بگیرند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به ابعاد نظارتی فرزندان، بیان کرد: نظارت والدین باید همه جانبه و دقیق بوده و تمام ابعاد زندگی فرزندان را شامل شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ابراز کرد: خانواده ها باید بر عقاید فرزندان خود نظارت کامل داشته و به سوالات آنان پاسخ دهند و در این امر از کتاب های مربوطه، علما و مشاوران کمک بگیرند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت تغذیه گفت:تغذیه در سنین کودکی و نوجوانی بر سلامت و نشاط کودک تاثیر بسزایی داشته و باید بر نوع تغذیه و کیفیت آن توجه کافی داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: نظارت خانواده ها باید شامل بازی و سرگرمی آنان نیز بوده و بر محیط های بازی و دوستان فرزندان خود به صورت غیر مستقیم نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی افزود:امروزه نسل جوان با تهدیدات و آسیب های بسیاری از جانب کشورهای غربی مواجه است که خانواده ها باید با آگاهی کامل از آسیب های اجتماعی، تربیت فرزندان خود را به بهترین نحو انجام دهند.

الگوگیری فرزندان از پدر ومادر

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی تصریح کرد: والدین به عنوان الگوی رفتاری و گفتاری باید در ابتدا خود به مسائل اعتقادی پایبند بوده و سپس فرزندان خود را به نماز و روزه تشویق کنند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به سخن امام حسین(ع) که فرمودند: "فرزند پاره تن پدر و مادر است" تاکید کرد: فرزندان در خیر و شر نیز به والدین وابستگی دارند و اعمال آن ها بر فرزندان خود نیز تاثیر می گذارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی از حقوق فرزندان، انتخاب نام نیکو برای او و راهنمایی به سوی پروردگار متعال است زیرا خانواده مسؤول ادب و تربیت صحیح فرزند است.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به تاکید خداوند متعال بر تربیت صحیح فرزندان، بیان کرد: تربیت فرزندان باید همراه با احساس مسؤولیت بوده زیرا حسن تربیت سبب ثواب و تربیت سوء سبب عذاب و عقاب است.

معلم الگوی تربیتی دانش آموزان

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی معلمان را الگوی تربیتی دانش آموزان دانست و ابراز کرد: معلمان باید آموزه های دینی را به دانش آموزان از طریق مثال های ادبی و اخلاقی آموزش دهند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به تاثیرگذاری معلمان بر فرزندان، اضافه کرد: معلمان باید با معرفی الگوهای صحیح دینی، ملی، اخلاقی و قرآنی دانش آموزان را به دین مبین اسلام و احکام الهی تشویق کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی افزود: معلمان باید با ایجاد عادات مذهبی و نهادینه سازی رفتار دینی و اخلاقی امر تربیتی دانش آموزان را به بهترین نحو انجام دهند./842/ت۳۰۲/ب۲

نظر شما