شناسهٔ خبر: 21884730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور: زیرساخت های مرز خسروی پیشرفت قابل قبولی دارد

صاحب‌خبر -

سیدمحمدعلی افشانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت های اربعین در قصرشیرین در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اعزام زائران حسینی پس از چند سال وقفه از مرز خسروی، طرح های در دست اقدام برای ایجاد و تقویت زیرساخت های این مرز از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.
وی اظهارکرد: جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه امروز در قصرشیرین و مرز خسروی با حضور تمام مسئولان ملی، استانی و شهرستانی برگزار شد تا پس از رفع موانع، زائران با آسایش بیشتری از این مرز به عتبات عالیات تردد کنند.
وی بیان کرد: تصمیم های خوبی در خصوص شبکه حمل و نقل، احداث توقفگاه ها و رفع نواقص اتخاذ شد که امید است با حمایت های استاندار و مسئولان استانی، مشکلات جدی برای تردد زائران از این مرز نداشته باشیم.
وی اظهارداشت: استان های معین شامل آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه وظیفه دارند در راستای خدمات رسانی به زائران ، ستاد اربعین کرمانشاه را یاری کنند.
معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزارت کشور ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، استان های معین زائران خود را در بحث امکانات رفاهی ، یاری کنند.
افشانی گفت: در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه مقرر شد نواقص موجود در مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین و خسروی ظرف هفته آینده رفع شود.
وی با بیان اینکه با هدف ارائه خدمات لازم به زائران، همچنین تمهیدات امنیتی از نظر تصادف های جاده ای در طول مسیر ایجاد خواهد شد، افزود: توقفگاه های خودرو باید در حد متعارف آماده شوند و برای اسکان و پذیرایی از زائران و تامین آب و برق برای موکب ها نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.
وی افزود: شهرداری موظف شد وظایف خود از جمله خدمت رسانی و تنظیف شهر را انجام دهد و نیروی انتظامی نیز باید در بحث تامین امنیت و رفع موانع اقدام کند.
معاون وزیر کشور از تهیه طرح جامع برای اربعین سال آینده خبر داد و گفت: این طرح برای این است تا کارها به درستی انجام شود و در سال آینده چهره شهرها را متفاوت ببینیم.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما