شناسهٔ خبر: 21884637 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

طلسم خوزستان هم برای برانکو شکست؛

اس.خوزستان 1 -پرسپولیس 3؛مانورگلزنی به الهلال

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، پرسپولیس که در هفته آینده در جدالی سرنوشت ساز باید برابر الهلال عربستان قرار گیرد و شکست 4 گله را جبران کند، مقابل استقلال خوزستان مانور گلزنی را تمرین کرد.

برانکو نیز بعد از دو فصل ناکامی برابر استقلال در استادیوم غدیر اهواز توانست با پیروزی این استادیوم را ترک کند تا اکنون همه چیز مهیای جدال سرخ‌ها برابر نماینده عربستان باشد.
داور: محمدحسین زاهدی فرد؛ کمک داوران: آرمان اسعدی و محمد عطایی؛ استادیوم غدیر      
 
استقلال خوزستان:
 
گودرز داوودی، ابوالفضل علایی، موسی کولی بالی، سید علیرضا زندوی، عقیل کعبی، میثم دورقی، حسین بهرامی، سلمان بحرانی، فرید بهزادی کریمی، رضا کرملاچعب(71 ابوالفضل محمدحسنی)، جونیور(63 سابا تاواتزه)
سرمربی: عبدالله ویسی
پرسپولیس:
 
بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابى نیا، سیامک نعمتى( 90  شایان مصلح)،محسن مسلمان(81 احسان علوان زاده)، گادوین منشا(65 بشار رسن) و على علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
اخراج:
 
موسی کولیبالی(38) از استقلال خوزستان
 
شرح نیمه اول:
پرگل‌ترین دیدار پرسپولیس در نیمه اول با پیروزی 3  بر 1 این تیم به پایان رسید تا 10 نفره شدن حریف، شرایط را برای پیروزی قابل پیش بینی آنها در این جدال مهیا کند.
برانکو در شرایطی که 5 بازیکن اصلی تیم خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت و البته خستگی در اختیار نداشت برابر استقلال خوزستان قرار گرفته و توانسته با گلزنی علی علیپور و شجاع خلیل زاده یک پیروزی سه گله در نیمه اول را شکل دهد.
عملکرد موفق خط میانی پرسپولیس با حضور مسلمان و نعمتی و کمال کامیابی نیا این فرصت را در اختیار منشا و علیپور قرار داده تا فرصت های مناسبی روبروی دروازه استقلال خوزستان به دست بیاورند و علیپور با دو گل خود و شجاع خلیل زاده نیز یک گل از روی ضربه سر پیروزی شیرینی در نیمه اول ثبت کنند. استقلال خوزستان ناهماهنگ و نامطمئن در خط دفاعی و درون دروازه شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد که نگرانی را در بین هواداران آنها برای تکرار نتیجه سنگین مقابل ذوب آهن تقویت می‌کند. حتی گل رضا کرملاچعب که باانگیزه ترین بازیکن استقلال خوزستان بود نمی‌تواند این امیدواری را برای تغییر نتیجه در ادامه مسابقه شکل دهد و باید دید 45 دقیقه دوم به چه شکل پیش خواهد رفت.
 

 
شرح گل‌ها:
 
استقلال خوزستان 1 پرسپولیس 0: (دقیقه 16): در شرایطی که گادوین منشا پشت محوطه صاحب فرصت تک به تک با داوودی شده بود، ضربه اش توسط دروازه بان استقلال خوزستان دفع شد اما علیپور ضربه برگشتی را از فاصله 25 متری به سمت دروازه نواخت تا گل اول سرخپوشان ثبت شود.
 
استقلال خوزستان 0 پرسپولیس 2 : (دقیقه 18، علی علیپور): باز هم محسن مسلمان با پاسی پشت مدافعان، علی علیپور را راهی دروازه استقلال خوزستان کرد تا او با ضربه ای دقیق گودرز داوودی را تسلیم و گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.
 
استقلال خوزستان 0 پرسپولیس 3: (دقیقه 26، شجاع خلیل زاده): ارسال دیدنی حسین ماهینی روی تیر دوم را شجاع خلیل زاده پیش تاخته به زیبایی وارد دروازه استقلال خوزستان کرد تا شرایط برای ویسی سخت تر شود.
 
استقلال خوزستان 1 پرسپولیس 3: (دقیقه 34، رضا کرملاچعب): ارسال پشت محوطه جریمه پرسپولیس، رضا کرملاچعب را در شرایط تک به تک با بوژیدار قرار داد که ضربه ه چندان مطمئن این بازیکن گل اول استقلال خوزستان را به ثبت رساند.
 

 
دقایق حساس:
 
دقیقه 7: حرکت تکنیکی نعمتی یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس شکل داد که گادوین منشا مامور نواختن آن شد و ضربه اش با اختلاف کمی راهی اوت شد.
دقیقه 38: روی ارسال درون هجده قدم علیپور شانس خوبی روی اشتباه گودرزی داشت که با دخالت کولیبالی نتوانست ضربه اش را به ثمر برساند اما زاهدی فر با اعلام پنالتی پرسپولیس را در موقعیت گل قرار داد. داور باز ی با اعلام پنالتی به کولیبالی نیز کارت قرمز نشان داد تا مصائب استقلال خوزستان با 10 نفره شدن سخت تر از گذشته شود.
دقیقه 39: ضربه پنالتی پرسپولیس را گادوین منشا نواخت که ضربه او به سمت چپ دروازه را گودرزی با تشخیص خوب دروازه بان، راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 45: ضربه از پشت محوطه جریمه فرید بهزاد کریمی با واکنش بوژیدار راهی به دروازه پرسپولیس نیافت و در برگشت نیز مهاجم استقلال خوزستان نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند.
دقیقه 58: شوت از راه دور هافبک استقلال خوزستان با فاصله کم از کنار دروازه بوژیدار راهی اوت شد.
دقیقه 62: ارسال کرنر روی سر عقیل کعبی با ضربه این بازیکن همراه شد که توپ با کمترین اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه 66: ارسال بشار رسن روی شش قدم فرصت خوبی را نصیب سیامک نعمتی کرد که ضربه این بازیکن راهی به چارچوب نیافت تا بهترین فرصت پرسپولیس در نیمه دوم از دست برود.
دقیقه 80: علی علیپور در فرصتی ایده آل برای هت تریک نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و ضربه اش با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه 86: ضربه بشار رسن از داخل شش قدم با پاس عالی صادق محرمی به حالت آکروباتیک در شرایطی که گودرزی نیز تسلیم شده بود با برخورد به تیرک به زمین برگشت داده شد.
دقیقه 89: ارسال سیامک نعمتی از سمت راست به صورت اتفاقی در آستانه ورود به دروازه قرار داشت که با اختلاف کمی روی تور دروازه فرود آمد.
نکته‌ها:
* برانکو ایوانکوویچ در این دیدار مهدی طارمی، سیدجلال حسینی، وحید امیری را به دلیل خستگی ناشی از جدال مقابل روسیه در ترکیب تیم ملی در اختیار ندارد.
* سرمربی کروات پرسپولیس به علیرضا بیرانوند هم که در جدال مقابل روسیه 90 دقیقه در ترکیب تیم ملی به میدان رفت فرصت استراحت داده تا بوژیدار برای اولین بار در این فصل در ترکیب سرخپوشان به میدان برود.
* فرشاد احمدزاده نیز به دلیل مصدومیت در این دیدار حاضر نیست و برانکو ایوانکوویچ این بازیکن را نیز در اختیار ندارد.
* عبدالله ویسی نیز طالب ریکانی و حکیم نصاری را به دلیل انضباطی از ترکیب تیمش کنار گذاشته و در این دیدار نیز به کار نگرفته است.

منبع:ورزش3

نظر شما