شناسهٔ خبر: 21883709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان قزوین:

امنیت موجود در داخل کشور حاصل تعامل تنگاتنگ دستگاه قضا با پلیس است

قزوین-ایرنا- فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امنیت موجود در کشور که همه مردم آنرا به خوبی لمس می کنند، حاصل تعامل نزدیک و تنگاتنگ دستگاه قضایی با پلیس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی محمودی در آخرین روز از هفته ناجا و در نشست فرماندهان این نیرو با مسئولان دستگاه قضایی استان افزود: با تلاش های خوب همکاران ما و مشارکت مردم در ارتقای امنیت، در نیمه نخست امسال قزوین جزو سه استان امن کشور قرار گرفته است.
وی در ادامه هدف از برنامه های هفته ناجا را پاسداشت امنیت و تکریم عوامل ایجاد آن دانست و ادامه داد: وجود امنیت فعالیت در عرصه های مختلف را میسر کرده و تداوم این روند مستلزم حضور فعالانه همه دستگاه ها و سازمان ها در بخش های مختلف است.
فرمانده انتظامی استان قزوین امنیت را محصول حرکت جمعی دانست و اضافه کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی بیشترین فعالیت و نقش را در زمینه ایجاد امنیت ایفا می کنند و در عین حال نیز با توجه به اینکه امنیت یک مطالبه اجتماعی به شمار می رود، حضور همه دستگاه ها به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی در این حوزه الزامی است.
سردار محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با اجرای احکام قضا توسط ضابطان قضایی در نیروی انتظامی، 87 درصد در زمینه کشف وقوع سرقت ها و 115 درصد در زمینه کشف وقوع قتل ها رشد داشته ایم.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم نسبت به ماموریت های پلیس و وظایف خود در حوزه حفظ امنیت و خدمات پلیس به شهروندان، افزود: در 6 ماهه نخست امسال 17 هزار و 251 مورد احکام قضایی در استان اجرا، 146 هزار و 102 مورد ابلاغ اوراق قضایی و 21 هزار و 148 مورد نیز اجرای دستورات قضایی در سطح استان صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: دستگیری 550 مجرم و متخلف با پاکسازی محلات آلوده و نقاط جرم خیز و انهدام 18 باند در حوزه های مختلف امنیت اجتماعی با دستگیری 193 مجرم از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی استان قزوین در سال جاری بوده است.
سردار محمودی در ادامه، دستگیری 144 نفر در طرح جمع آوری خرده فروشان موادمخدر و کنترل راه های ارتباطی استان را از دیگر اقدام های پلیس برشمرد و یادآور شد: امسال با افزایش 114 درصدی کشف موادمخدر در استان روبرو بوده ایم.
در پایان این نشست حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین به نمایندگی از دستگاه قضایی استان با اهدای لوح تقدیر از خدمات فرمانده انتظامی و مسئولان برتر ناجا قزوین قدردانی کرد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما