شناسهٔ خبر: 21883521 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد چالش در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم نیست

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ایجاد چالش در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم و جامعه نیست.

صاحب‌خبر -

ایجاد چالش در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم نیست/ تولید ۳۰ درصد از علم کشور توسط دانشجویان حوزه پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر‌ لاریجانی‌ معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم گردهمایی‌ رؤسای‌ مراکز توسعه آموزش پزشکی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادغام آموزش در حوزه پزشکی در شورای تشخیص‌ مصلحت نظام‌ مطرح و جلسات متعددی نیز در شورای سلامت برگزار شد و مصوبات آن پس از تأیید مقام معظم رهبری به دانشگاه علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش پزشکی‌ تربیت نیروی انسانی‌ برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است و رقابت‌ کنکور در حوزه پزشکی بالا بوده و همین مسئله اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

تلفیق‌ حوزه آموزش پزشکی از وزارت بهداشت در زمان کنونی نادرست است

لاریجانی ادامه داد: برخی از دوستان مباحثی‌ مربوط به تلفیق‌ حوزه آموزش پزشکی از وزارت بهداشت را مطرح کرده بودند که این مسئله‌ در زمان کنونی اقدامی نادرست و بسیار هزینه‌بر است و  باید اعلام کنم با وجود آنکه تعداد دانشجویان در حوزه پزشکی زیاد نیست اما 30 درصد از تولیدات علمی در گروه‌های آموزش پزشکی تولید می‌شود و استعدادهای‌ بسیاری در این بخش وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، عنوان کرد: تلفیق حوزه آموزش پزشکی کشور از وزارت بهداشت می‌تواند سلامت مردم را تحت تأثیر‌ قرار دهد و جداسازی‌ مسئله آموزش باعث بروز مشکلات و مسائلی می‌شود.

وی تأکید کرد: ما باید از کارهایی‌ که از مرجعیت‌ علمی ما را دور می‌کند پرهیز‌ کنیم؛ زیرا این اقدامات به صلاح کشور نبوده و هزینه سنگینی در حوزه پزشکی و سلامت مردم ایجاد و این بخش‌ها را با چالش‌هایی روبرو می‌ کند. جداسازی بیمارستان‌ها باعث ایجاد چالش به خصوص‌ در حوزه بیماری‌های غیرواگیر‌ شده و از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.

لاریجانی‌ یادآور شد: ایجاد چالش‌ در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم و جامعه نیست.

انتهای پیام/

نظر شما