شناسهٔ خبر: 21882970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

از جابه‌جایی در ورزش و جوانان تا تغییرات مدیریتی در صداوسیمای خراسان شمالی

R7719/P1336/S6,55/CT7

همزمان با نخستین ماه‌های شروع به کار دولت دوازدهم و با روی کار آمدن کابینه جدید٬ موج تغییرات به مدیران اداری دستگاه‌های استانی رسیده و خراسان‌شمالی نیز از این تغییرات بی نصیب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ همزمان با روی کار آمدن دولت دوازدهم٬ گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییرات مدیریتی در دستگاه های اداری خراسان شمالی نیز افزایش یافته و تعدادی از ادارات کل استان٬ مدیران جدید خود را شناخته‌اند.

آغاز تغییرات در استانداری خراسان شمالی

هرچند ابقای استاندار خراسان شمالی با رایزنی نمایندگان استان قطعی شده و به نظر می‌رسد محمدرضا صالحی برای یک دوره دیگر استاندار خراسان شمالی است٬ اما تغییر در سطح معاونان استانداری خراسان شمالی با معرفی معاون سیاسی و امنیتی استانداری آغاز و شنیده‌ها حاکی است٬ دو معاون دیگر استانداری نیز تغییر می‌کنند.

استاندار خراسان شمالی در نخستین گام٬ مشاور عالی خود را به‌عنوان معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استانداری معرفی و تابلوی تغییرات معاونین و کادر اداری استانداری را رونمایی کرد. در جلسه معارفه معاون سیاسی امنیتی٬ کلید واژه «ادامه تغییرات مدیریتی» چندین بار تکرار شد و ابراهیمی که به تازگی سکاندار این معاونت شده است٬ از تغییر مدیران «غیر همراه» در مجموعه استان خبرداد.

یک فرماندار و دو بخشدار نیز به فاصله کوتاهی از معارفه معاون استاندار انتصاب و معرفی شدند. امین رضا مرآتی که از نزدیک‌ترین افراد به نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی است٬ به‌عنوان فرماندار این شهر و دو نفر از اعضای حزب ندای ایرانیان و همبستگی ایران نیز به‌عنوان بخشداران شهرستان جاجرم معرفی شدند.

یک منبع آگاه در فرمانداری بجنورد٬ از آغاز تغییرات در سطح فرمانداران شهرهای استان نیز خبرداد و گفت: به احتمال زیاد 4 نفر از فرمانداران و به ویژه فرماندار مرکز استان خراسان شمالی نیز در فهرست تغییرات هستند.

انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان

پس از 5 ماه٬ و با انتصاب کوروش بهادری به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی٬ تکلیف این اداره‌کل مشخص و سکان هدایت آن به شخصی بومی و دارای سوابق ورزشی سپرده شد. کوروش بهادری متولد بجنورد و دارای سوابقی هم‌چون مدیریت ورزش و جوانان بجنورد٬ ریاست هیئت والیبال استان و معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی است. وی رابطه نزدیکی با اصلاح طلبان استان داشته و گزینه اصلی نمایندگان خراسان شمالی برای تصدی این پست بود.

پیش از این٬ خسرو منعمی مدیرکل ورزش و جوانان استان بود که در اردیبهشت سال 96 به یکباره برکنار و سکان هدایت این اداره کل به دست محمد حسین احمدی به‌عنوان سرپرست رسید.

به گزارش تسنیم ورزش خراسان شمالی علی‌رغم وجود استعدادهای فراوان و جوانان نخبه و مدال‌آور٬ نیازمند توسعه و پیشرفت امکانات است و در شرایط فعلی مهم‌ترین وظیفه این اداره کل ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ورزش استان و جوانان مستعد آن است.

جابجایی مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی استان

در آغاز روند تغییرات مدیران در خراسان شمالی٬ در نهم شهریورماه 96 ٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی٬ صندلی خود را به معاون درمانش سپرد. وزیر بهداشت نیز در حکمی دکترعلی حق‌بین را به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی خراسان شمالی منصوب کرد.

هم‌چنین در حکمی جداگانه٬ دکتر ابراهیم گلمکانی٬ رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان٬ به‌عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و درمان معرفی شد.

به گزارش تسنیم٬ علی حق‌بین  با درجه استادیاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بود و اینک منتظر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی٬ برای تبدیل حکمش از «سرپرستی» به «ریاست» است.

تغییرات مدیریتی به رسانه استانی هم رسید

در تغییری دیگر٬ امیرهوشنگ آذردشتی با همتای اراکی خود در صدا وسیما جابجا شده و به استان مرکزی رفت. حمید قربانی جم نیز به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای استان معرفی شد. وی دارای مدرک کارشناسی رشته هنر با گرایش نمایش است و سابقه مدیریت تولید صدای مرکز زنجان و معاونت صدای مراکز قزوین و قم را در کارنامه خود دارد.

قربانی‌جم٬ ششمین مدیرکل صدا و سیمای استان است و پش از او٬ امیرهوشنگ آذردشتی٬ احمد مهدوی فر، قنبرعلی مهدوی، سیدحسین محمودزاده و ابراهیم کوهستانی طی سال‌های پس از تأسیس خراسان شمالی٬ ریاست رسانه ملی در استان را برعهده داشتند.

گمانه‌زنی و شنیده‌ها در مورد انتصابات جدید

علی‌رغم تلاش دستگاه‌های اداری استان برای خاموش ماندن اخبار مربوط به انتصابات٬ به خصوص پیش از قطعی شدن گزینه‌های مدیریتی٬ اما بازار شنیده‌ها و اخبار در فضای مجازی و خبری استان داغ است. بر اساس آخرین شنیده‌ها٬ محمدتقی عزیزی٬ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی٬ به‌زودی به‌عنوان مدیرکل این سازمان در خراسان جنوبی معرفی شده و علیرضا رضایی٬ معاون فعلی بنیاد شهید استان٬ مهم‌ترین گزینه جانشینی وی است.

هم‌چنین اخبار رسیده از دانشگاه آزاد اسلامی نیز حاکی از انجام تغییراتی در واحد دانشگاهی بجنورد است. قاسم جعفری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام نوری٬ عضو هیئت علمی این دانشگاه٬ مهم‌ترین گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد هستند.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی نیز تغییر کرده و هوز گزینه جانشینی وی مشخص نیست و این بانک با سرپرست اداره می‌شود. در دستگاه قضایی نیز٬ بازرس کل استان خراسان شمالی به سیستان و بلوچستان رفت و یکی از قضات دادگستری خراسان شمالی به نام احمدرضا مهرپرور محمودی به عنوان بازرس کل استان معرفی شد.

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز دور از ذهن نیست و شنیده‌هایی حکایت از تغییرات در این اداره کل دارد.

انتهای پیام/

نظر شما