شناسهٔ خبر: 21882192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون ورزش و جوانان استان زنجان:

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

R41375/P1336/S6,59/CT11

معاون ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری ووشو در زنجان خبر داد و گفت: مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدعلی حمزه‌پور امروز در جلسه دیدار معاون وزیر ورزش با روسای هیئت‌های ورزشی استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را بانوان تشکیل می‌دهند و در شش ماهه نخست امسال 35 هزار نفر بیمه‌شده ورزشی ثبت شدند که 13 هزار و 490 مورد آن به بانوان و 22 هزار و 204 مورد نیز به آقایان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه 40 رشته در بخش بانوان و 48 رشته در بخش آقایان در استان زنجان فعال هستند ابراز کرد: 295 هیئت نیز در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به موفقیت‌های ورزشکاران زنجانی اشاره کرد و گفت: امسال 65 مدال برون‌مرزی توسط قهرمانان زنجانی به ارمغان آمده است که شامل یک مدال المپیک ناشنوایان، 10 مدال جهانی، 33 مدال آسیایی و 21 مدال بین‌المللی است.

این مسئول تعداد میزبانی‌های استان زنجان برای مسابقات کشوری را 28 مورد برشمرد و گفت: زنجان امسال میزبان هشت اردوی تیم‌های ملی بوده و 135 ورزشکار به تیم ملی دعوت شدند.

حمزه‌پور با اشاره به حضور 42 تیم از استان زنجان در لیگ‌های کشوری در نیمه نخست امسال تصریح کرد: هر چقدر که استان زنجان در ورزش قهرمانی و همگانی موفق بوده اما نبود اسپانسر خوب و حمایت از تیم‌ها زنجان را در بخش ورزش حرفه‌ای ناموفق گذاشته است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی عنوان کرد: 15 رشته عضو این ستاد هستند که ورزش‌هایی از جمله تیراندازی با کمان، جانبازان و معلولان، ووشو، کاراته، قایقرانی، کشتی، انجمن‌های ورزشی، سنگ‌نوردی، دوچرخه‌سواری، شنا و واترپلو، شمشیربازی، بدمینتون، تکواندو و دومیدانی را شامل می‌شود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد ورزشکاران و مربیانی که با برنامه‌ریزی در مسابقات آسیایی حضور می‌یابند را به ترتیب 29 و شش نفر خواند و گفت: 21 وررزشکار و چهار مربی نیز در بازی‌های پارا آسیایی حضور می‌یابند و در مجموع حضور زنجانی‌ها در این رقابت‌ها 50 ورزشکار و 10 مربی برآورد شده است.

وی به برنامه آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: در بخش آقایان 15 رشته از جمله ووشو، جانبازان و معلولان، قایقرانی، کوهنوردی، شمشیربازی، انجمن‌های ورزشی، کشتی، دو میدانی و تیراندازی مورد آمایش قرار می‌گیرند و این طرح‌ها برای رشته‌هایی در بخش بانوان نیز اجرا می‌شود.

حمزه‌پور بر توجه ویژه به ورزش کارکنان و بانوان تأکید کرد و افزود: امسال مسابقات فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، طناب‌کشی و آمادگی جسمانی برگزار شد و 200 نفر از کارمندان دولت در آن شرکت کردند.

این مسئول تصریح کرد: برای نخستین بار مسابقات بین‌المللی جام فجر به میزبانی زنجان برگزار می‌شود و زنجان در آبان ماه نیز میزبان مسابقات قهرمان کشوری ووشو است و 800 ورزشکار از سراسر کشور در آن حضور می‌یابند و به طور حتم بربایی چنین رقابت‌هایی نیاز به حمایت‌های مالی دارد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: مسئولان قول تأمین 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز پایگاه قهرمانی استان زنجان را داده بودند اما این رقم محقق نشده است.

وی با اشاره به برگزاری 805 همایش پیاده‌روی در شش ماهه نخست امسال در سطح استان زنجان ابراز کرد: دو همایش پیاده‌روی به شکل زنده از شبکه سه سیما پخش شد.

انتهای پیام/

نظر شما