شناسهٔ خبر: 21881781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سید حسن خمینی: پلیس از رفتار احساساتی خودداری و بر اساس مقررات رفتار کند

شهرری ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: پلیس باید بر اساس قوانین و مقررات با مردم برخورد کند و از احساسی عمل کردن بپرهیزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز پنجشنبه در مراسم تجدید پیمان فرمانده، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی با امام راحل گفت: پلیس باید فضایی در جامعه ایجاد کند که وقتی مردم با آنان مواجهه می شوند آنان را نه مثل دشمن و نه افرادی بی اعتنا به درد و رنج خود ببینند.
وی ادامه داد: رفتار دلسوزانه پلیس با مردم در بسیاری از موارد می تواند مشکلات زیادی از مردم را بکاهد.
سید حسن خمینی گفت: امروز نتایج نظرسنجی های مردمی و رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد نیروی انتظامی حاکی از آن است که این نیرو در انجام ماموریت های خود موفق و خوب عمل کرده است.
وی دلیل عملکرد موفق نیروی انتظامی را بیش از هر چیز به کار بستن عقل و عقلانیت در فرماندهی و عملکرد خوب کارکنان این نیروی خدوم دانست و اظهار داشت: این روند صعودی رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی که یک نیروی کنترل کننده و نه خدمات دهنده است بسیار عالی و خوب بوده و باید همچنان ادامه داشته باشد.
وی در ادامه به فرازهایی از سخنان امام خمینی(ره) در خصوص ویژگی هایی که باید نیروی انتظامی نظام اسلامی داشته باشد اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی باید نظم تشکیلاتی قابل قبولی داشته باشد.
یادگار امام خاطر نشان کرد: امروز به هر میزان که به بحث نظم و انضباط در داخل نیروهای نظامی تاکید شود بیشتر به وصیت امام راحل در خصوص نظم تشکیلاتی عمل شده است و باید نیروهای تابع مقررات و قانون در نیروی انتظامی تربیت شوند.
وی با بیان اینکه وظیفه دیگر نیروی انتظامی از دیدگاه امام راحل حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است یادآور شد: مهمترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ اسلام و نظام است که در این راه باید استقامت به خرج دهد و همیشه با تشخیص درست و حرکت به موقع در جهت حفظ اسلام و نظام گام بردارد.
سید حسن خمینی با بیان اینکه باید تشخیص درست داد که امروز حفظ اسلام به چه موضوعاتی بستگی دارد گفت: تشخیص غلط در حال حاضرمی تواند موجب انحراف و فاجعه شود همانگونه که امروز شاهد داعشی های منحرف از اسلام هستیم.
وی با بیان اینکه پیشانی پینه بسته و ظاهر متدین افراد نمی تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان در حفظ اسلام و نظام اسلامی باشد افزود: امام خمینی(ره) بیشترین خون دل ها را از متحجرین و مقدس مآب ها خورده است از این رو نیروهای انتظامی کشور در این دنیای دروغ، ریا و اجحاف باید با بالا بردن بصیرت خویش و استفاده از منویات رهبر معظم انقلاب بسیار مراقب و مواظب تشخیص خود و نظام اسلامی باشند.
یادگار امام عمل به قانون، رعایت حریم خصوصی افراد و رفتار اسلامی با مردم را از دیگر تأکیدات امام خمینی(ره) برای نیروهای انتظامی دانست و گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی باید در جهت احقاق حقوق مردم باشد چرا که انقلاب اسلامی ایران برای احقاق حقوق مردم بوده است.
وی ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی باید در مواجهه با مردم چشم خود را بر اعتقادات، دین و مذهب افراد ببندند و فقط هدفشان احقاق حقوق مردم باشد.
سیدحسن خمینی خاطر نشان کرد: رضایت بالای مردم امروز از نیروی انتظامی به دلیل رعایت حق و احقاق حقوقشان توسط این نیرو است.
وی به حمله تروریست های داعش به حرم امام راحل اشاره کرد و از نیروی انتظامی به دلیل حضور به موقع، با صلابت و وقت شناسانه و دقت بالای در برخورد با تروریست های مهاجم حرم در خرداد ماه سال جاری تشکر ویژه کرد.
به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری، حجت الاسلام ابوتراب بهرامی و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی امروز (پنجشنبه) و همزمان با هفته نیروی انتظامی با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: عباسعلی نقی یان

انتهای پیام /*

نظر شما