شناسهٔ خبر: 21881650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبود امنیت یکی از مهمترین معضلات در حوزه سرمایه گذاری است

استاندار ایلام نبود امنیت را یکی از مهمترین معضلات در حوزه سرمایه گذاری دانست و گفت: جذب سرمایه گذاران به استان نیازمند اعطای مشوق های سرمایه گذاری است.

صاحب‌خبر -

عدم امنیت یکی از مهمترین معضلات در حوزه سرمایه گذاری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با اصحاب رسانه استان اعلام کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر منطقه آزادی مطبوعات است که این مهم در استان باید به عنوان یک اولویت در راس کار مدیران استانی باشد.

وی افزود: نقد و انتقاد بسیار خوب است اما باید مستند، همراه با استدلال و منطق باشد، اگر انتقاد رسانه ها نباشد، مدیران از کار خود راضی می شوند و این باعث می شود تا نقاط ضعف خود را نبینیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به سه مزیت مهم ایلام برای توسعه، گفت: سرمایه گذاری در این بخش ها اولویت اول خواهد بود و باید در این زمینه مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری در استان نیز حل شود.

سلیمانی دشتکی نبود امنیت سرمایه گذاری را یکی از مهم ترین معضلات در حوزه سرمایه گذاری دانست و گفت: بوروکراسی شدید اداری، مشکلات سرمایه گذاری، تنگ نظری در ادارات مهمترین این مسایل هستند.

وی به ظرفیت مهم در استان ایلام اشاره کرد و افزود: سه مزیت مهم در این استان یعنی مرز، نفت و گاز و آب و خاک باعث شده این استان ظرفیت های بسیار بزرگی برای توسعه داشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح مرزهای جدید، منطقه آزاد تجاری مهران و توسعه منطقه ویژه اقتصادی در حال پیگیری است، اضافه کرد: باید از ظرفیت مرزی بودن استان برای توسعه فعالیت های اقتصادی مردم نهایت استفاده را به عمل آورد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: بحث اربعین به یک مسئله ملی در استان ایلام تبدیل شده و مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور شاهد تردد میلیونی زائران در چند سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام اولویت مسئولان دنبال کردن پروژه های زیرساختی اربعین از جمله پروژه بهسازی و چهار خطه کردن محور ایلام - مهران است، افزود: مشکلات مالی پیمانکاران پروژه حل شده و قرار است بیش از ۸۰ کیلومتر تا اربعین سال جاری به صورت چهار بانده زیر بار ترافیک برود و مابقی نیز در سال آینده تکمیل شود.

استاندار ایلام یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در بحث سرمایه گذاری در استان را سامانه گرمسیری اعلام کرد و یادآور شد: بیش از یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح سرمایه گذاری شده و قطعا نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان با توجه به مزیت آب و خاک دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت غالب کشاورزی در ایلام غلات است، اضافه کرد: باید به سمت کشت محصولات دیگر از جمله پسته و باغات میوه پیش رفت.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تغییرات بنده بدون شناخت نخواهد بود، فرمانداران و بخشداران را بر اساس تفکر سیاسی و همراهی با سیاست‌های دولت انتخاب می‌ کنم و برای ایجاد تغییرات شتابزده عمل نخواهم کرد و توانمندی و تخصص و همراهی با دولت را شرط ماندگاری مدیران دانست.

استاندار ایلام در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها در استان نیز گفت: تعطیلی پنجشنبه های ادارات ایلام به قوت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/اس

جذب سرمایه گذاران نیازمند اعطای مشوق های سرمایه گذاری 

نظر شما