شناسهٔ خبر: 21881577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

عده ای کعبه آمال و آرزوهای خود را در جای دیگری می بینند

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که متأسفانه عده ای فریفته فرهنگ دیگران شده اند و کعبه آمال و آرزوهای خود را در جای دیگری می بینند، گفت: اما این عده باید بدانند که دشمنان همچنان در اوج بدعهدی و دشمنی با ما هستند و از هر فرصتی برای توطئه و دشمنی علیه انقلاب، نظام و ملت ایران استفاده می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در سومین یادواره شهدای روحانی مازندران در ساری با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا در طول تاریخ اسلام و انقلاب، گفت: به دلیل مهم و ارزشمند بودن جایگاه شهدا ادای وظیفه نیز در برابر این شخصیت های بزرگ بسیار سخت و دشوار است.

وی در ادامه سخنان خود به دلایل برگزاری یادواره های شهدا در کشور اشاره کرد و با بیان این که خداوند متعال در قرآن از کسانی که در او ایثار و فداکاری کردند تجلیل و تکریم می کند، افزود: قبل از این که ما سخنی درباره شهید بگوییم خداوند در قرآن به جایگاه والای آنها به خوبی اشاره کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که به ما گفته اند که باید متخلق به اخلاق الهی شویم و اخلاق الهی در تکریم شهیدان است، بیان داشت: همچنین در جای دیگری بر پیروی از اخلاق پیامبر در زندگی تأکید می شود و اگر می خواهیم متخلق به سیره و اخلاق پیامبر باشیم همان طور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند اگر کسی در راه خدا به شهادت رسیده باشد بالاتر از آن خوبی وجود ندارد ما نیز باید از شهیدان و مقام والای آنها تکریم و تجلیل کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شهیدان ما هم خون ریختند و هم اشک چشمانشان در شب های تاریخ در سنگرهای جبهه های حق علیه باطل از چشمانشان جاری شد.

وی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه امروز را دومین دلیل برگزاری یادواره های شهدا دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسلی که جنگ را از نزدیک ندیدند منتقل شود گرچه ما می بینیم همچنان فرزندان این کشوربه سوی جبهه های نبرد حرکت می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان امروز به دنبال پناهگاهی برای حفظ دین هستند و تلاش می کنند اعتقاد و باورهای خود را تضمین کنند، خاطرنشان کرد: با حضور در این مجالس می توان دین و آینده خود را بیمه کنند چون بهره مندی از عطر و فضای معنوی که به برکت وجود شهدا در این مجالس وجود دارد برای نسل جوان ضروری است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود بهره مندی از روحیه مقاومت، آمادگی و شهادت طلبی را سومین دلیل برگزاری یادواره های شهدا در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز ما نیاز داریم با بهره گیری از این ارزش ها همچنان در میدان حاضر باشیم، آن روز که جنگ آغاز شد طلبه، مردم، ارتش و بسیج به میدان آمدند و امروز نیز باید بدانیم جنگ به پایان نرسیده چون قرآن می فرماید دشمنان همیشه در همه ابعاد، نظامی، اقتصادی و فرهنگی با ما در جنگ هستند.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب همچنان ما را تهدید می کنند، افزود: همه جهان منتظر هستند ببینند همین رییس جمهور جدید آمریکا هفته آینده چه سخنان تهدید آمیزی را علیه ملت ایران عنوان خواهد کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فضای جامعه ما باید یک فضای آماده برای پاسخگویی به هر گونه تهدید دشمنان باشد، تصریح کرد: امروز دنیا حساب دیگری روی ملت ایران باز کرده است و این نسل جدید که در حقیقت به تعبیر رهبری انقلاب در سایه رویش های انقلاب به وجود آمده از هیچ تهدیدی نمی هراسد و ایستادگی می کند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود بیداری از خواب غفلت را چهارمین دلیل برگزاری یادواره های شهدا اعلام کرد و گفت: عده ای تصور می کنند همه چیز تمام شده و نیازی به آمادگی و تجدید قوا نیست این در حالی است که امروز ما نیاز داریم فضای جامعه را نسبت به تهدیدات و توطئه های دشمنان توجه و هشدار دهیم تا در برابر شرایط احتمالی که دشمن برای ما ایجاد خواهد کرد ایستادگی و مقاومت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که متأسفانه عده ای فریفته فرهنگ دیگران شده اند و کعبه آمال و آرزوهای خود را در جای دیگری می بینند، بیان داشت: اما این عده باید بدانند که دشمنان همچنان در اوج بدعهدی و دشمنی با ما هستند و از هیچ فرصتی برای توطئه و دشمنی علیه انقلاب، نظام و ملت ایران کوتاه نخواهند آمد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ملت باید دوست و دشمن را بشناسند و تفاوت دوست و دشمن را بدانند، خاطرنشان کرد: دشمن برای مقابله با ایران اسلامی در جهان تبلیغ شیعه هراسی، اسلامی هراسی و ایران هراسی می کنند و ملت ما باید بدانند که با چه دشمنانی مواجه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارکرد روحانیت اشاره کرد و با بیان این که روحانیت شیعه بیش از هزار سال است که به طور رسمی در دنیای اسلام مشغول کار هستند، تصریح کرد: فقها، علما، شاگردان و مبلغان دین از هیچ کوششی برای رشد اسلام ناب فروگذار نکردند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: اگر امروز این همه آثار فقهی، تفسیری، کلامی و تاریخی علما و فقهای دین نبود اثری از دین و دین باوری در جامعه دیده نمی شد و این به دلیل حضور آثار علمی فقهای دین در جامعه است.

امام جمعه قم با بیان این که علما و روحانیت در نهضت های تاریخی نظیر مشروطیت، تنباکو، ملی شدن صنعت نفت، نهضت مبارزه با استبداد رضاخانی و انقلاب اسلامی پرچم دار بودند، خاطرنشان کرد: انقلاب عظیم اسلامی ایران نیز با پرچم داری و نقش آفرینی علما و روحانیت به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر این که کارکرد روحانیت تنها آموزشی نیست، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در کشور عالم پرور هستند و  افرادی را پرورش می دهند که حافظ دین مردم و پیام رسانان وحی الهی به مردم هستند و آنچه که رسول خدا آورده را به مردم منتقل می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که روحانیت هر گاه احساس کرد که باید درس و بحث را تعطیل کند لباس رزم بر تن می کند و در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا می کند، گفت: روحانیت در همه عرصه ها مدافع دین بوده و هیچ گاه در این مسیر کوتاهی نکرده است.

امام جمعه قم با اشاره به این که روحانیت در دفاع مقدس تنها برای وعظ و خطابه به جبهه های حق علیه باطل اعزام نشدند، افزود: بسیاری از طلاب و روحانیان لباس رزم بر تن کردند ودر کنار بیان مسائل شرعی و دینی به مبارزه با دشمن پرداختند و اگر امروز بخواهیم شاخصه های موفقیت در دفاع مقدس را بررسی کنیم می بینیم آنجا که در کنار فرماندهان ما یک روحانی حضور داشت موفقیت ها دو چندان بوده است و این به دلیل تقویت روحیه معنوی رزمندگان بوده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، عالمان شیعه را مرزبانان باورهای اعتقادی جامعه معرفی کرد و با بیان این که عالمان همواره خدمت رسانان به مردم بودند، بیان داشت: یک عالم تأثیرگذار از 70 هزار عابد برتر است.

وی ادامه داد: عالمان دین بدعت ستیز هستند و در برابر خرافات می ایستند و از دین دفاع می کنند.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی شهیدان اشاره کرد و با بیان این که تکلیف باوری نخستین ویژگی و شاخص شهیدان بوده است، گفت: انسان باید تکلیف و وظیفه را بشناسد و براسای وظیفه عمل کند و برای آنها پیروزی ظاهری معنی ندارد بلکه عمل به وظیفه همواره برای شهدا مهم بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری ایثارگری را دومین ویژگی و شاخصه شهیدان عنوان کرد و با بیان این که ایثار به این معنا است که خودم را فدا کنم تا دیگران بمانند، افزود: شهدای ما ایثارگر بودند و در این مسیر بر هم سبقت می گرفتند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما