شناسهٔ خبر: 21881081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعتلای نظام اسلامی و توسعه استان ایلام اصل فعالیت‌هاست/ ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: ظرفیت‌های مهم استان ازجمله مرز مهران، پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، آب‌وخاک و منابع غنی نفت و گاز مهم‌ترین استعدادهای استان ایلام به شمار می‌رود که باید بارور شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: بنده رسماً اصلاح‌طلب هستم از تند شروع کرد و به معتدل معقول رسیدم، خط‌مشی بنده اصلاح‌طلبی و گرایشم کاملاً اعتدالی است.

 

وی، بابیان اینکه اعتقاد بنده این است که از توان همه نیروهای نظام از توان استفاده شود، افزود: افراطی‌گری و تفریط گری از هر دو جناح در استان نمی‌پذیرم و سعی من این است که اعتدال را رعایت کنم و دست در دست تمام نیروهای خادم نظام در راستای توسعه استان و اعتلای نظام جمهوری اسلامی بگذارم.

 

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه اعتقاد من این است که رسانه‌ها حرف برای گفتن دارند، یادآور شد: مردم ایلام پا به‌پای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادند و از کیان نظام اسلامی دفاع کردند و مردم ایلام مرزداری کردند و باید برای خدمت به این مردم شب و روز کارکرد.

 

دشتکی، مرز مهران یک هدیه الهی و مزیت بسیار بزرگ برای مردم استان است، ابراز کرد: رسالت و وظیفه دولت آماده کردن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است و تصدی‌گری به عهده دولت نیست و باید امور و خدمات‌رسانی به مردم واگذار شود.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید از فرصت اربعین حسینی برای توسعه استان استفاده کرد، یادآور شد: تکمیل زیرساخت‌های لازم و توسعه منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد زمینه‌های لازم برای گردشگری و فراهم کردن فرصت‌های مناسب در راستای توسعه بحث اقتصادی و ایجاد اشتغال ازجمله مواردی است که دنبال خواهد شد.

 

وی، بابیان اینکه اگر کارهای زیادی در دولت‌های قبل در استان انجام‌شده است و این جزو خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: آب‌وخاک ایلام برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بی‌نظیر است کشاورزی در این استان به سمت غلات رفته است که باید به سمت توسعه باغات کشاورزی و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی حرکت کند و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان ایجاد شود.

 

دشتکی، بابیان اینکه استان ایلام از دارای سه مزیت عمیق است، گفت: یکی از مزیت‌های استان بحث اربعین حسینی و اقتصادی مرز مهران است که می‌تواند درآمد سرشاری برای استان ایجاد کند و یکی دیگر از مزیت‌های استان آب‌وخاک و منابع غنی نفت و گاز استان است که باید به سمت تولیدات باغی و پرورش آبزیان و صنایع وابسته به کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی سوق پیدا کند.

استاندار ایلام، بیان کرد: آقای مهندس مروارید آخرین توان خود را برای توسعه استان به‌کاربرده است و کارهای خوبی در استان انجام‌شده است که باید این حرکت‌ها در استان ادامه پیدا کند، باید از حاشیه‌ها بیرون آمد و به متن پرداخت که متن توسعه استان و حفظ و اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردم است.

 

وی، با اشاره به اینکه گفتار و بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: همه باید اصول و چارچوب‌های نظام، نظر و دیدگاه رهبری را بپذیریم و همه گروه‌ها و جناح‌ها نیز باید این موضوع را بپذیرند، راه نجات و توسعه استان همدلی و همگرایی و همراهی تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در استان است.

 

سلیمانی دشتکی، یادآور شد: بایستی نقاط ضعف را در گذشته برطرف کنیم و در این راستا مشکلاتی که در ارتباط با رسانه‌های استان، ارتباط‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد بوده را برطرف کنیم و در این راستا باید صفا و صلح و صمیمیت در میان دلسوزان برقرار شود.

 

استاندار ایلام، در ادامه بابیان اینکه از محل طرح‌های سفر ریاست جمهوری بیش از 150 میلیارد تومان به استان اختصاص‌یافته است، گفت: مهم‌ترین این طرح‌ها مسیر ایلام به مهران است که هم‌اکنون در حال اجراست و در بازدیدی که از این مسیر انجام‌شده با رایزنی‌های صورت گرفته و ابلاغ اعتبارات مناسب امیدواریم که این مسیر تا پایان سال آینده به‌طور کامل تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

 

وی، با اشاره به اینکه اعتبارات سال 97 استان نیز نسبت به سال گذشته جهش چشم‌گیری در حدود 5 برابر داشته است، افزود: 17 میلیارد تومان بودجه اربعین حسینی نیز به استان تخصیص‌یافته است که 50 درصد این میزان اعتبارات ظرف چند روز اخیر ابلاغ‌شده است و مشکل اعتباری پیمانکاران مسیر ایلام به مهران تا حدودی مرتفع خواهد شد.

 

دشتکی، پل ارغوان و دوربرگردان مسیر ایلام و جاده کمربندی تا 5 آبان ماه سال جاری تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: مسیر ایلام به مرز مهران حدود 120 کیلومتر است که هم‌اکنون 56 کیلومتر از مسیر ایلام به مهران 4 خطه شده است و 38 کیلومتر از این مسیر هم در حال تکمیل شدن است که تا قبل از اربعین زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

 

استاندار ایلام، با اشاره بااینکه نقد باید منطقی، مستند و مستدل باشد خطاب به رسانه‌های استان، گفت: رسانه‌ها انتقاد داشته باشند اما این انتقادها باید مایه داشته باشد و بر اساس حدس و گمان نباشد که نقد سازنده موجب توسعه خواهد شد، اگر انتقاد رسانه‌ها نباشد مدیران از کار خود راضی می‌شوند و این باعث می‌شود تا نقاط ضعف خود را نبینیم.

 

وی، در ادامه بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران به استان نیازمند اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: یکی از معضلات استان عدم امنیت در سرمایه‌گذاری است، موانع سرمایه‌گذاری در استان ازجمله بروکراسی اداری که به مانعی برای جذب سرمایه‌گذاران در این استان تبدیل‌شده است رفع شود.

 

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه بروکراسی اداری، تنگ‌نظری شدید در سطح ادارات، عدم همراهی برخی از مسئولان و مردم ازجمله موانع سرمایه‌گذاری در استان است، گفت: اگر سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد و نتواند در استان سرمایه‌گذاری کند، ما نمی‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم و باید بروکراسی اداری در ادارات استان رفع شود و هیچ نامه‌ای نباید بیش از 24 ساعت در ادارات بدون جواب باقی بماند.

 

سلیمانی دشتکی، در پایان بابیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان همچنان به‌وقت خود باقی است، خاطرنشان کرد: فرماندار به‌طورقطع از بین نیروهای سیاسی و مدیران فرهنگی از بین حامیان و همراهان دولت انتخاب می‌شوند   و مدیران اقتصادی نیز باید توانمند بوده و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

نظر شما