شناسهٔ خبر: 21881003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

شهدای مدافع حرم باعث عظمت اسلام شدند/ تقدیر از برگزارکنندگان حج

قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با بذل جان و ایثار باعث مجد و عظمت اسلام شدند، گفت: بازماندگان این شهدا باید زینبی عمل کنند و کار آن حضرت را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی خانه خدا و خانواده شهید محسن حججی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری حج امسال گفت: در اسلام به مدیریت و رهبری به صورت ویژه اهمیت داده شده است و به آسانی نمی‌شود از این موضوع مهم گذشت.

مدیریت حج کاری سخت و مهم است

وی با بیان اینکه مدیریت حج کاری سخت و مشکلی است، ابراز داشت: مدیریت حج کار سهل و آسانی نیست و همواره با مشکلات مهمی همراه بوده است که خوشبختانه مسئولان فعلی حج به خوبی از عهده این کار مهم برآمدند.

استاد برجسته حوزه افزود: باید شکرگزار خدای متعال باشیم که حج امسال به خوبی انجام شد و از ذات ربوبی بخواهیم که هرساله این مراسم مبارک و مهم بهتر از همیشه برگزار شود و موانع و مشکلات نیز از سر راه برداشته شود.

ارزش کار شهدای مدافع حرم

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فداکاری و ایثار شهدای مدافع حرم به ویژه شهید محسن حججی گفت: شهدای مدافع حرم همگی با بذل جان و ایثار باعث مجد و عظمت اسلام شدند و شهید محسن حججی نیز در این راه مهم و اساسی توانست باعث سرافرازی ایران شود و دشمنان اسلام متوجه شدند که در این کشور اسلامی همواره چنین عزیزانی وجود دارند که حاضرند برای اسلام و عظمت دین خدا قطعه قطعه شوند و این بسیار با ارزش است.

آیت الله نوری همدانی گفت: شهید حججی از جریان کربلا و سیدالشهدا(ع) الگو گرفت و این کار بسیار مهم ایشان در تاریخ خواهد ماند.

وی وظیفه بازماندگان شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی را سنگین توصیف کرد و تأکید کرد: بازماندگان آن شهید بزرگوار به ویژه مادر، همسر و سایر عزیزان آن شهید باید زینبی عمل کنند و کار آن حضرت را انجام دهند.

نظر شما