شناسهٔ خبر: 21880729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

اربعین فرصتی برای دستیابی استان کرمانشاه به مسیر پیشرفت است

قصرشیرین- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اربعین فرصتی برای رسیدن استان کرمانشاه به حق خود برای رسیدن به مسیر توسعه و پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمحمدعلی افشانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در محل پایانه مسافری مرز خسروی برگزار شد ، افزود: رشادت های مردم استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه فراموش نخواهد شد و فرصتی که امروز برای تردد زائران فراهم شده به برکت خون شهداست تا مردم این منطقه به حق تاریخی خود برسند.
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه مسئولان بتواننند خدمت خوبی را به زائران سید الشهدا ارائه دهند، گفت: رسانه ها مسوولیت خطیری را برای خدمت رسانی به زائران بر عهده دارند تا با علم و آگاهی به منطقه بیایند.
او گفت: اقدام های خوبی برای خدمت رسانی به زائران حسینی در مرز خسروی صورت گرفته است و با توجه به تلاش های صورت گرفته ، شرایط و امکانات این مرز با مرز مهران برابری می کند.
وی از مجموع اقدام های صورت گرفته برای ایجاد و تقویت زیرساخت های موجود در مرز خسروی برای پذیرایی از زائران حسینی قدردانی کرد و گفت: استان های معین باید نسبت به ارائه خدمات و بحث اسکان و تغذیه زائران تصمیم گیری و برنامه ریزی مناسب داشته باشند تا با توجه به حجم تردد 500 هزار نفری زائران حسینی از مرز خسروی به عتبات عالیات ، خدمات رسانی مطلوبی به زائران صورت گیرد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان نسبت به انجام روکش آسفالت ورودی توقفگاه ها و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در آن ، تاکید کرد.
افشانی افزود: مززنشینان ما کم درآمد و حافظان نوار مرزی هستند و از این رو همه باید با تعامل، همکاری و مشارکت در کارها ، این منطقه را احیا شود.
وی ادامه داد: این قول را به مردم استان کرمانشاه و به ویژه مردم قصرشیرین می دهیم تا هفته دولت سال آینده، چهره این شهرستان مرزی متحول شود و این مهم با همراهی همه مسئولان امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه مرز خسروی در قصرشیرین یک مرز تاریخی است ، گفت: صادرات، ایجاد شغل و توسعه این منطقه برای ما مهم است و باید برنامه ریزی لازم را برای توسعه این منطقه داشته باشیم.
معاون وزیر کشور گفت: باید ذهنیت مثبتی را برای ایجاد تحول در منطقه ایجاد کنیم و این فرصت مناسبی برای آبادانی قصرشیرین است و کمیته زیرساخت باید تلاش خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.
افشانی بر لزوم تکمیل طرح های در دست اقدام در بحث ایجاد فضای سبز و آسفالت مسیر تاکید کرد و افزود: برای استقرار اتوبوس در قصرشیرین و مرز خسروی برای جا به جایی مسافران و زائران مشکلی نیست.
وی با بیان اینکه مردم قصرشیرین دین بزرگی بر گردن ما دارند و باید بهترین امکانات را در این منطقه مستقر کنیم ، گفت: باید کارهای مربوط به ایجاد زیرساخت ها در قصرشیرین حتی پس از اربعین نیز ادامه یابد تا شاهد ایجاد تحول در این منطقه مرزی باشیم.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی **تنظیم کننده:فرزاد نویدی

نظر شما