شناسهٔ خبر: 21880537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

خانواده شهدای مدافع حرم، زینبی عمل کنند/تقدیر از برگزارکنندگان حج

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: وظیفه خانواده و بازماندگان شهیدان مدافع حرم سنگین است و آنان باید به رسالت زینبی خود عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و خانواده شهید حججی افزود: خانواده شهیدان مدافع حرم به خصوص بستگان شهید حججی باید زینبی عمل کنند و سیره آن حضرت را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی بیان کرد: شهدای مدافع حرم همگی با بذل جان و ایثار باعث مجد و عظمت اسلام شدند و شهید حججی نیز در این راه مهم و اساسی توانست باعث سرافرازی ایران شود و دشمنان اسلام متوجه شدند که در این کشور اسلامی همواره چنین عزیزانی وجود دارند که حاضرند برای اسلام و عظمت دین خدا قطعه قطعه شوند و این بسیار با ارزش است.
وی ادامه داد: شهید حججی از جریان کربلا و سیدالشهدا(ع) الگو گرفت و فداکاری مهم ایشان در تاریخ جاودانه خواهد ماند.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه در مردادماه امسال پس از به اسارت درآوردن وی، سراز پیکر پاکش جدا کردند.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری مناسب حج امسال، گفت: در اسلام به مدیریت و رهبری به صورت ویژه اهمیت داده شده است و به آسانی نمی شود از این موضوع مهم گذشت.
وی با بیان این که مدیریت حج کاری سخت و مشکلی است، افزود: مدیریت حج همواره با مشکلات مهمی همراه بوده است که خوشبختانه مسئولان فعلی به خوبی از عهده این کار مهم برآمدند.
وی ادامه داد: باید شکر گزار خدای متعال باشیم که حج امسال به خوبی انجام شد و از ذات ربوبی بخواهیم که هرساله این مراسم مبارک و مهم، بهتر از همیشه برگزار گردد و موانع و مشکلات نیز از سر راه برداشته شود.
7405/ 1175 تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما