شناسهٔ خبر: 21880495 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخصیص 61 میلیارد ریال از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به سیستان و بلوچستان

صاحب‌خبر -

غلامرضا مالکی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون تمام پرداختی های جرائم راهنمایی و رانندگی پس از واریز به خزانه دولت به طور 100 درصد در اختیار خود استانها قرار می گیرد.
وی بیان کرد: 18 میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته در حوزه جرائم راهنمایی و رانندگی به دهیاری های سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.
وی ادامه داد: 28 میلیارد ریال آن به شهرهای زابل و ایرانشهر با برخورداری از جمعیت بیش از 100 هزار نفر اختصاص یافت.
وی بیان افزود: همچنین 40 درصد از اعتبارات تخصیص یافته از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به کلانشهر زاهدان تعلق گرفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: سایر شهرستان های این استان بر اساس میزان جرائم راهنمایی و رانندگی و جمعیت آنان، بین 400 تا 700 میلیون ریال از محل این اعتبارات در نظر گرفته شده.
مالکی اظهار داشت: این اعتبارات در راستای افزایش فرهنگ عمومی در زمینه راهنمایی و رانندگی و روان سازی عبور و مرور در شهرها هزینه می شود.
وی با اشاره به بخشنامه بودجه سال 97 گفت: الزامات و ضوابط بودجه سال 97 مورد بحث و تبادل نظر اعضای ستاد توسعه سیستان و بلوچستان قرار گرفت تا بخش های اصلاحی آن به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شود.
وی بیان کرد: مدیران باید از سیاست های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در راستای توسعه سیستان و بلوچستان نهایت استفاده را ببرند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در سال 97 بودجه هر دستگاه بر اساس عملکرد آن دستگاه پرداخت می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10(پیشگری از حوادث طبیعی) و ماده 12(جبران خسارات)سال 95 این استان که تا کنون به دلیل مشکل در تامین نقدینگی پرداخت نشده بود هم اینک به این استان ابلاغ شده است.
مالکی اظهار داشت: این میزان اعتبار در میان 166 دستگاه دولتی آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی سیستان و بلوچستان توزیع می شود.
وی تصریح کرد: همچنین جمع بندی خسارات سال 96 سیستان و بلوچستان در وزارت کشور انجام شده و امیداریم در نیمه دوم امسال به این استان ابلاغ شود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما