شناسهٔ خبر: 21880368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین: روش های گذشتگان در توسعه علوم قرانی را باید احیا کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و منطقه، اگر مسایل و مشکلات فرهنگی در جامعه با بهره گیری از ظرفیت های دینی و قرانی برطرف نشود، سایر برنامه ها نیز به نتیجه لازم نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه برای فعالیت های قرآنی باید در 2 بخش عمومی و تخصصی قرآن و علوم قرآنی کار کنیم،اضافه کرد: در بخش عمومی با توجه به اینکه ریشه انس گذشتگان ما با قرآن، برگزاری نشست های هفتگی در نشست های مختلف هیات ها، مساجد و به خصوص منازل به صورت دوره ای بود و این مساله تاثیر شگرفی را در رویکرد آحاد جامعه به علوم قرآنی فرآهم می ساخت، باید در زمان حاضر نیز این رویکرد را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم به منظور همه گیر شدن علوم قرآنی در سطح جامعه اسلامی ، رونق فعالیت های سنتی در برگزاری نشست های هفتگی و دوره ای در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، حوزه های علمیه و حتی منازل با جدیت بیشتری دنبال شود.
زاهدی همچنین گفت: در خصوص پرداختن تخصصی به قرآن نیز باید در حوزه آموزش با اتکا به نهادهای فرهنگی مانند حوزه های علمیه شاهد کارهای جدید باشیم چرا که در استان با وجود شخصیت های تاثیرگذار از جمله نماینده ولی فقیه در بخش تفسیر و فهم مباحث قرآنی می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه اگر هر مساله ای در ظرف خود گنجانده نشود به طور طبیعی خاصیت آن نیز آنچنان که باید دیده نمی شود، گفت: با توجه به اینکه همه مردم استعداد قرائت قرآن را ندارند، در امور قرآنی باید به ظرفیت های مختلفی که افراد در آن توان فعالیت دارند توجه شود.
به گفته وی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در گرایش مردم به سوی قرآن و مفاهیم و تفسیر آن سهم مهمی خواهد داشت و در این خصوص نیاز به برنامه ریزی و ابتکار و خلاقیت داریم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما