شناسهٔ خبر: 21879403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ولایتی: روسیه وکشورهای اروپایی، آمریکا را وادار به پایبندی به برجام کنند

مشاور مقام معظم رهبری در اموربین الملل گفت: کشورهای روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان موظفند که امریکا را وادار کنند که در چارچوب تعیین شده در مذاکرات برجام عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی بیماری‌های ریوی ، مراقبتهای ویژه و سل در جمع خبرنگاران گفت:گفت: آنچه که قرار است رئیس جمهور امریکا بیان کند واضح نیست زیرا رئیس جمهوری امریکا فردی غیر قابل پیش بینی است.

جمهوری اسلامی ایران راه و روش خود را دارد و پایبندی خود را به برجام تاکنون نشان داده است . ۸ نوبت مدیر کل آژانس هسته تایید کرده که ایران پایبندی روشن به تعهداتش دارد.اینکه یک فرد بدون منطق ادعا کند که ایران پایبند به برجام نبوده مورد قبول نیست. آنچه ملاک است قضاوت مدیر کل اژانس انرژی اتمی است.

ولایتی تصریح کرد: امریکا هر اقدامی در خصوص ایران و مسائل هسته ای انجام دهد، ماهم متقابلا این حق را محفوط می دانیم که واکنش متناسب با هر عملی که آنها انجام دهند، داشته باشیم.

ولایتی گفت: دیگر اعضای۱+۵ وظیفه دارند امریکا را واردار کنند که به این تعهد بین المللی عمل کند. کشورهای روسیه چین انگلیس فرانسه و آلمان موظفند که امریکا را واردار کنند که در چارچوب و جدول تعیین شده از سوی سازمان انرژی هسته ای و همچنین مذاکرات برجام عمل کند.زیرا انحراف از طرف کشور امریکا بوده و ایران به تعهدات خود پایبند است.

نظر شما