شناسهٔ خبر: 21877914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار پلیس البرز درباره کلاهبرداری در قالب اعزام به عتبات عالیات

کرج- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان البرز از شهروندان در خصوص کلاهبرداری در قالب اعزام به عتبات عالیات درآستانه اربعین حسینی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جواد صفایی روز پنجشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا، افزود: برخی افراد سودجو در ایام های مناسبتی با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند که شهروندان باید نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: مجرمان با ترفندهای مختلف به صورت اینترنتی و یا اینکه شما درمسابقه برنده شده اید قصد کلاهبرداری دارند که شهروندان باید مراقب باشند تا دردام شیادان نیفتند.
صفایی به یک نمونه کلاهبرداری درروزهای اخیر دراستان البرز اشاره کرد وافزود: در پی دریافت پرونده های متعدد شکایت به پلیس آگاهی این استان مبنی بر کلاهبرداری از سوی فردی که خود را گوینده رادیو معرفی می کند، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: این کلاهبردار حرفه ای در تماس تلفنی با شهروندان و معرفی خودبه عنوان گوینده رادیو و طرح این موضوع که شما برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید، از طعمه های خود کلاهبرداری کرده بود که دستگیر شد.
صفایی خاطرنشان کرد: براساس اظهارات مالباختگان، متهم در تماس های خود مبنی بر اینکه شما به علت خوش حسابی برنده 50میلیون ریال کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید و برای دریافت جوایز خود به دستگاه خودپرداز مراجعه و شماره حساب خود را وارد کنید، طعمه های خود را پای دستگاه خودپرداز کشانده و اقدام به برداشت موجودی حساب آن ها از طریق کارت به کارت می کرد. این کلاهبردار تاکنون به یک میلیارد ریال اعتراف کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز همچنین بر هوشیاری مردم درخصوص تماس های تلفنی، آگهی ها و پیامک ها یی که به نظر جذاب است تاکید کرد و خاطرنشان کرد که شهروندان برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرجع قانونی که سازمان حج وزیارت است اقدام کنند.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما