شناسهٔ خبر: 21877587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قروه:

تبدیل فعالیت سمن ها به مطالبات مردمی بهترین نوع فرهنگسازی است

سنندج - ایرنا - فرماندار شهرستان قروه گفت: عمده مردم از جایگاه و فعالیت سمن ها به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم آشنایی ندارند و تبدیل فعالیت سمن ها به مطالبات مردمی بهترین نوع فرهنگسازی است چرا که این امر منجر به پذیرفتن سیستم دولتی به صورت طبیعی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز پنجشنبه در نشست انجمن های مردم نهاد با محوریت بررسی و پیگیری مشکلات سمن ها افزود: فرهنگسازی به جای اینکه در ادارات صورت بگیرد باید بخش مردمی را تقویت کرد و سمن ها نباید دنبال حواشی و آرمان گرایی باشند بلکه باید به بطن اصلی کارها، واقعیت گرایی و توجه به توانمندی و ظرفیت دستگاه دولتی توجه کنند.
وی اظهار کرد: سمن ها به عنوان ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی اثرات مهمی در حل مشکلات جامعه دارند که باید از سوی جامعه و مسئولان جدی گرفته شوند.
فرماندار قروه با اشاره به انتقاد برخی از سمن ها از دستگاه های دولتی افزود: شاید نوع نگاه ها از هر 2 طرف اشتباه باشد و عدم درک مدیران از اصل موضوع باعث توقعات متقابل از یکدیگر شده است و بیان مشکلات کار سختی نیست بلکه باید ظرفیت ها را شناخت و برای آن راهکار ارائه کرد.
به گفته وی سمن ها باید به عنوان مشاوران دولت کار کنند و با پیشنهاد و انتقاد سازنده از دولت راهکارهایی را ارائه می دهند و نگاه های هر 2 طرف از جمله سیستم اداری و سمن ها به یکدیگر باید تغییر کند و اصلاح شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود سمن ها محدودیت های مدیریتی را ببینند و در کنار انتقادات، راه راهکارهایی نیز ارائه دهند.
در قروه 13 سازمان مردم نهاد فعالیت می کنند و این شهرستان در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
خبرنگار: سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
7345/ 3020

انتهای پیام /*

نظر شما