شناسهٔ خبر: 21876045 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

سال آینده، خبری از عرضه آیفون اولد 5.28 اینچی نخواهد بود

محمد مقدم / theinvestor / محمد مقدم / theinvestor

صاحب‌خبر -

شرکت اپل برای اولین‌بار از پنل اولد در گوشی آیفون ۱۰ (iPhone X) استفاده کرد و این موضوع باعث شده تا پرچمدار جدید اپل نسبت به مدل‌های قبلی و حتی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که به همراه این گوشی با پنل صفحه‏‌نمایش LCD معرفی شده است، متمایز باشد. در واقع امسال اپل به دلیل کمبود پنل نمایشگر اولد از عرضه هر سه مدل از آیفون‌‌های ۲۰۱۷ خود با پنل نمایشگر اولد صرف‌نظر کرد؛ اما شایعات پیشین، به این موضوع اشاره می‎کند که ممکن است شرکت اپل تمامی آیفون‌های خود را در سال آینده به پنل اولد مجهز کند.

پیش‌تر اعلام شده بود کوپرتینویی‌ها به شرکت سامسونگ، سفارش داده‎اند تا سه پنل برای گوشی‏‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ تولید کند. به همین جهت، گمان می‌رفت آیفون‌های جدید اپل با صفحه‎نمایش ۵.۲۸ اینچی، ۵.۸۵ اینچی و ۶.۴۶ اینچی عرضه شود.

در آخرین گزارش‌های به‎دست آمده، به این موضوع اشاره می‌شود که اپل از عرضه‌ی مدل ۵.۲۸ اینچی به دلیل درخواست کم برای گوشی‌های کوچک صرف‌نظر کرده است و تصمیم دارد تا این گوشی را از خانواده‌ی گوشی‌های آیفون خود در سال آینده کنار بگذارد.

آیفون 10

با توجه به اینکه مدل مجهز به نمایشگر ۵.۲۸ اینچی احتمالاً دیگر تولید نخواهد شد، اپل تصمیم گرفته است تا به تولیدکننده‌های پنل صفحه‌نمایش ال‏‌سی‌دی (LCD) برای تولید نمایشگری بزرگ‌تر از ۶ اینچ سفارش دهد. البته در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از آیفون جدید اپل با نمایشگر ال‌سی‌دی فاش نشده است.

 اپل همواره به عرضه گوشی آیفون با نمایشگر ۴ اینچی علاقه‌مند بوده است و حتی با اینکه مدل «پلاس» با نمایشگر ۵.۵ اینچی در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، استفاده از صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی در گوشی‌های آیفون تا مدل ۲۰۱۷ پرچمداران اپل یعنی آیفون ۸ ادامه پیدا کرده است. با این‏‌حال، رفته رفته سفارش برای گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک کاهش می‌یابد و اپل تصمیم دارد تا در سال آینده، مدل مجهز به نمایشگر ۴.۷ اینچی را از گوشی‌های آیفون پرچمدار خود برای همیشه کنار بگذارد. در صورتی‌که اپل از عرضه‌ی آیفون‌های ۲۰۱۸ خود با نمایشگر ۴ اینچی صرف‌نظر کند و در صورت تمایل برای عرضه آیفون SE در سال آینده، این مدل به تنها گوشی اپل مبدل خواهد شد که همچنان با یک نمایشگر کوچک به فروش خواهد رسید.

تحلیل‌گران صنعت گوشی‎های هوشمند، به این موضوع اشاره می‌کنند که تصمیم اپل برای عدم عرضه‎ی آیفون ۵.۲ اینچی به دلیل محبویت‌های گوشی‌های هوشمند بزرگ برای تماشای ویدئو و فیلم بوده است. شرکت سامسونگ که امسال دو مدل از گوشی پرچمدار گلکسی اس ۸ را عرضه کرد، به این موضوع اذعان دارد که گلکسی اس ۸ پلاس با نمایشگر ۶.۲ فروش بیشتری در مقایسه با گلکسی اس ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی داشته است. به همین جهت حتی در صورت عرضه مدل مجهز به نمایشگر ۵.۲۸ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۸، فروش این مدل چندان بالا نخواهد بود که این موضوع، اپل را برای کنار گذاشتن آیفون‌های کوچک از نسل آینده گوشی‌های پرچمدار خود مصمم‎تر کرده است.

آیفون 10

به‌طور کلی، اکنون انتظار می‌رود که تنها دو گوشی آیفون اولد در سال آینده عرضه شود؛ همان‌طور که گفته شد، پیش‌تر گمان می‌رفت اپل سه گوشی آیفون در سال آینده معرفی می‌کند که تمامی آن‏ها به نمایشگر اولد مجهز خواهند بود. از آنجایی‌که اپل از تولید آیفون ۵.۲۸ اینچی اولد صرف‌نظر کرده است، سازندگان قطعه احتمالاً باید انتظارات خود را از درآمد حاصل از تأمین تجهیزات سخت‏‏‌افزاری برای آیفون‌های جدید اپل کاهش دهند.

البته باید به این موضوع توجه داشت که برای پیش‌بینی مشخصات آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل هنوز بسیار زود است؛ زیرا اپل فعلاً برای تأمین پنل‌ اولد برای پرچمدار امسال خود یعنی آیفون ۱۰ (iPhone X) با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند و بعید به‌نظر می‌رسد که تا اوایل سال آینده، کوپرتینویی‌ها بتوانند بر مشکلات موجود برای تولید گسترده آیفون ۱۰ غلبه کنند. این موضوع باعث شده است تا عرضه آیفون ۱۰ برای چندین هفته نسبت به آیفون ۸ و ۸ پلاس به تعویق بیافتد؛ اپل اعلام کرده است که گوشی گران‌قیمت آیفون ۱۰ را در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) وارد بازار خواهد کرد.

آیفون 10 / آیفون ایکس / iPhone X

برای مطالعه‌ی تمام مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک،
به صفحه‌‌های آیفون 10 / iPhone X یا آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما