شناسهٔ خبر: 21874402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سرخابی‌ها در برابر خوزستان صف آرایی می‌کنند

پیش درآمد دربـی

سرفصل جدید برای استقلال تهران، بازگشت پرسپولیس ناکام از آسیا و تقابل تیم‌های پایتخت با خوزستان در آستانه دربی، حال و هوای خاصی به حرکت دوباره قطار لیگ برتر در ایستگاه نهم بخشیده است.

صاحب‌خبر -

لیگ برتر پس از وقفه 14 روزه به‌دلیل فیفادی و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی، طی امروز و فردا در حالی با برگزاری دیدارهای هفته نهم پیگیری می‌شود که حتی این وقفه دو هفته‌ای نیز از حساسیت بازی‌های این هفته نکاسته است.

از سویی پرسپولیس که سودای قهرمانی در آسیا داشت پس از شکست برابر پیکان، توقف مقابل سپاهان و تحقیر برابر الهلال عربستان و از بین رفتن امیدهایش در عرصه لیگ قهرمانان آسیا، امروز به لیگ برتر باز می‌گردد تا باردیگر برای قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران تلاش کند و دل هوادارانش را به دست بیاورد. شاگردان برانکو امروز در خوزستان کار سختی برابر استقلال دارند، آنها حتی در صورت کسب پیروزی در این بازی نمی‌توانند به صدر جدول برگردند، با این حال برای بازیابی روحیه خود جهت آبروداری در دیدار برگشت برابر الهلال عربستان، به سه امتیاز این بازی نیاز حیاتی دارند.

از سوی دیگر استقلال تهران پس از برکناری علیرضا منصوریان و روی کار آمدن پر سر و صدای وینفرد شفر آلمانی از این هفته شرایط جدیدی را تجربه خواهد کرد؛ هواداران دو آتشه آبی با نگاه مردد در انتظار عملکرد مرد مو بور آلمانی هستند به این امید که او تیم بحران زده را به اوج برگرداند، نخستین بازی برای این مربی آلمانی فوق‌العاده حیاتی خواهد بود چرا که در صورت نتیجه‌گیری و کسب سه امتیاز جدال با فولاد خوزستان می‌شود انتظار داشت موجی از حمایت برای مرد آلمانی شکل بگیرد هرچند این مربی طبیعتا برای نتیجه گرفتن و پیاده‌سازی ایده هایش به زمان نیاز دارد. نمی‌توان گفت خوش شانسی است یا بد اقبالی، اما به هر ترتیب این مربی دو دیدار حساس را در تهران در پیش دارد فردا با فولاد خوزستان و هفته آینده با پرسپولیس!

محرومان هفته نهم

کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، اسامی محرومان نهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرد:

امیر روستایی از پیکان تهران

ابوالحسن جعفری از سپاهان اصفهان

غلامحسین بادامکی و روح‌الله سیف‌الهی از سیاه‌جامگان

حامد نورمحمدی از پارس جنوبی‌جم

عبدالله کرمی از فولاد خوزستان

آرمین بیابانی (مربی) از نفت تهران

برنامه هفته نهم لیگ برتر

پنجشنبه 20 مهر

پیکان ـ گسترش فولاد/ ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 16

استقلال خوزستان ـ پرسپولیس / ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 17

جمعه 21 مهر

تراکتورسازی ـ پارس جنوبی جم / ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت 16

سایپـا ـ سپیدرود / ورزشگاه پاس قوامین تهران، ساعت 16

پدیده ـ ذوب‌آهن /ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، ساعت 16:30

استقلال ـ فولاد / ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 17

سپاهان - سیاه‌جامگان / ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت 17

صنعت نفت ـ نفت / ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 17:15

نظر شما