شناسهٔ خبر: 21868583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

جوانان مخاطب اصلی دسیسه های دشمنان هستند

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: همه ارکان مساجد باید در خدمت نمازگزاران مسجد باشد؛ چراکه هدف خدمت به نمازگزاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، پیش از ظهر امروز در همایش هیأت امناء، ائمه جماعات و ارکان مساجد شهرستان کاشمر در مسجد امام رضا(ع) کاشمر گفت: همه ارکان مساجد باید در خدمت خانه خدا و نمازگزاران مسجد باشد چراکه هدف خدمت به نمازگزاران است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اصلی رسیدگی به امور مساجد در شهرستان‌ها بر عهده ائمه جمعه است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مسجد مرکز تفکر، تأمل و تصفیه روح است و ایشان با همین یک جمله هدف مسجد را بیان کرده‌اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی ادامه داد: همه حرکت‌ها و برنامه‌ها باید در راستای هدف مساجد در اسلام و مکتب و پیشگاه خداوند باشد که اگر به این هدف برسیم در مسیر درست الهی قرار گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسجد به عنوان یک پایگاه معنوی به عنوان مرکزی برای تفکر، تأمل، تصفیه روح و انس و الفت با خالق باشد راهش این است که از تمام عواملی که ما را از این هدف دور می‌کنند پرهیز کنیم.

حجت الاسلام وفایی گفت: امروز همه دغدغه ما این است که امضای تأیید امام عصر(عج) در هر روز و هفته و سال پای پرونده ما باشد و در نهایت در پایان عمر تأیید آن حضرت را به همراه خود داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش ارکان مختلف مساجد در پیشبرد اهداف آن به نقش بسیج در مقابله با جنگ نرم اشاره و اظهار کرد: امروز بیش از هر چیز دیگر این جوانان ما هستند که هدف برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن قرار گرفته‌اند و لذا اگر می‌خواهیم نقش اساسی اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام در بین جوانان ما زنده باشد باید به نهادهایی همچون بسیج اهمیت بدهیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی تصریح کرد: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های همه ما فرزندان و جوانان ما هستند چرا که دشمن برای جوانان ما برنامه ریزی دارد.

حجت الاسلام وفایی گفت: حتی باید از این هم فراتر برویم و بگوییم دشمن برای نطفه فرزندان ما هم نقشه دارد و اولاً تلاش می‌کند که نطفه‌ای شکل نگیرد و فرزندی متولد نشود و بعد از آن تلاش می‌کند که فرزندانی که به دنیا می‌آیند سالم نباشند و اگر هم سالم به دنیا آمد یک انسان پوچ و بی‌برنامه باشد.

وی افزود: به عنوان مثال طرح غربالگری ژنتیک که هم اکنون به خصوص در شهرهای بزرگ باب شده است و برخی خانواده‌ها مقید هستند که آن را انجام دهند به گفته خود افراد مطلع در واقع یکی از برنامه‌های جدی دشمن برای جلوگیری از تولد افراد نخبه، نابغه و با استعداد است و چه بسیار انسان‌هایی را که به بهانه معلولیت از بین می‌برند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی ادامه داد: خانواده‌های زیادی می‌گویند که در غربالگری ژنتیک به ما این چنین گفته‌اند که فرزند شما معلول است اما وقتی به دنیا آمده دیده‌ایم دارای هوش سرشاری است.

حجت الاسلام وفایی خاطرنشان کرد: دشمن برای غذا، دارو و کشت و کار ما هم برنامه دارد تا به نسل و فرزندان ما آسیب بزنند و حالا در چنین شرایطی ما باید استفاده فراوانی از بستر مساجد برای حفظ و نگهداری فرزندان داشته باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که اگر این مساجد در اختیار دشمنان و منافقان می‌بود آنان از این ظرفیت بهره‌برداری می‌کردند و لذا چقدر زیبا می شود اگر ارکان مختلف مساجد با هدف مشخص و با توجه به حیطه وظایف خود در کنار یکدیگر به صورت برادرانه فعالیت کنند تا بتوانیم جوان‌ها را جذب محافل دینی و مساجد کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم حسینی خاطر نشان کرد: دشمنان حتی برای مجالس عزاداری ما نقشه کشیده و برنامه‌ریزیی های فراوانی کرده‌اند آنچنان که در محتوای سخنرانی‌ها و مداحی‌ها هم نفوذ کرده و  لذا باید هوشیار بود و در برابر توطئه آنان هوشیارانه واکنش نشان داد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم علاوه بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای ارکان مساجد کاشمر، حجت الاسلام سیدجواد رضایی به عنوان دبیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشمر معرفی و از زحمات و خدمات حجت الاسلام علی مشهدی مسئول قبلی این مرکز در این شهرستان تقدیر به عمل آمد./۸۶۴/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما