شناسهٔ خبر: 21868023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ندای هل من ناصر ینصرنی به صدا در آمد:

حرکت اولین کاروان پیاده‌روی اربعین از کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

امسال هم همانند سال های گذشته شور و شوق زائران برای حرکت اربعین آنها را برای رسیدن به مرقد امام حسین (ع) در کربلای معلی بدون تعلل نگذاشته است و اولین کاروان این استان حرکت خود را سوق شروع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا (ص‌) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) را زیارت کند. شیخ مفید (م 413) در«مسار الشیعه» که در ایام موالید و وفیات ائمه اطهار علیهم السلام است‌، اشاره به روز اربعین‌کرده و نوشته است‌: اربعین روزی است که حرم امام حسین (ع‌)، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. همچنین اربعین روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام ‌حسین (ع‌) وارد کربلا شد.

هر ساله پیاده روی اربعین با فرا رسیدن ایام محرم جلوه ای تازه می گیرد و شور و صفای غیر قابل وصفی دلهای دوستداران حسینی را در بر می گیرد. در حدیثی از امام صادق (ع) روایت است که فرمودند: "هر کس یک بیت شعر درباره‌ى حادثه‌ى عاشورا بگوید و کسانى را با آن بیت شعر بگریاند، خداوند بهشت را بر او واجب خواهد کرد".

 

 

کهگیلویه و بویراحمد پارسال در آیین پیاده روی اربعین دارای 2 موکب در شهرهای نجف اشرف و کربلا بود که حدود 70 نفر در آنها به زائران این استان و دیگر استان های کشور خدمات رسانی کردند. 

 

سال قبل 1141 نفر کهگیلویه و بویراحمدی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کردند. امسال هم همانند سال های گذشته شور و شوق زائران برای حرکت اربعین آنها را برای رسیدن به مرقد امام حسین (ع) در کربلای معلی بدون نتعلل گذاشته است و اولین کاروان این استان حرکت خود را سوق شروع کرده است.

 

بخش سوق در شهرستان کهگیلویه قرار گرفته و بر طبق برآوردهای پیش از ۱۳۸۳ دارای ۵٫۶۷۳ نفر جمعیت و در سال ۱۳۸۳ دارای ۷۹۰۰ نفر جمعیت بوده‌است. سوق در استان، به شهر دانش و هنر معروف است. شهر سوق در قدیم، در مسیر کاروان رو اهواز به اصفهان و شیراز قرار داشته است.

 

 

 

 
 
 

 

انتهای پیام/

نظر شما