شناسهٔ خبر: 21864798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نشست دمکراتها درباره برجام با حضور کری و مونیز

بین الملل > دیپلماسی - پایگاه اینترنتی پولیتیکو گزارش داد که قانونگذاران دمکرات امروز چهارشنبه نشستی با مذاکره کنندگان ارشد آمریکایی از جمله جان کری و ارنست مونیز وزیران خارجه و انرژی دولت اوباما و نیز وندی شرمن معاون سابق وزارت خارجه که در مذاکرات هسته ای با ایران حضور داشتند، برگزار می کند.

صاحب‌خبر -


به گزارش ایرنا، پولیتیکو نوشت: تنها چند روز مانده به تصمیم گیری نهایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد توافق هسته ای با ایران، قرار است مذاکره کنندگان ارشد هسته ای امریکا که در حصول توافق هسته ای غرب با ایران مشارکت داشتند، در یک نشست دمکرات ها شرکت کنند.

' جان کری' و ' ارنست مونیز' وزرای خارجه و انرژی سابق آمریکا که مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران بودند و نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در این نشست شرکت می کنند.

در این نشست،'وندی شرمن' معاون سابق وزیر خارجه آمریکا، 'جرارد آرو' سفیر فرانسه در آمریکا و همچنین ' دیوید او سالیوان' نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

پولیتیکو در ادامه نوشت: این جلسه در حالی برگزار خواهد شد که ترامپ باید تا ضرب الاجل 15 اکتبر(23 مهر) در مورد دیدگاه دولتش در قبال پایبندی ایران به برجام نظر خود را اعلام کند. ترامپ پیشتر بارها از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرده بود.

به گزارش ایرنا، پولیتیکو ادامه داد: در صورتی که ترامپ برجام را تایید نکند، کنگره امریکا می تواند در یک بازه 60 روزه تحریم ها علیه ایران را با استفاده از یک رای اکثریت بی دردسر بار دیگر اعمال کند. اما هنوز مشخص نیست که آیا کنگره در این راستا اقدامی انجام خواهد داد یا خیر؟

این رسانه آمریکایی تصریح کرد: زمانی که برجام اجرایی شد، جمهوری خواهان با اجماع نظر با آن مخالفت کردند اما در این مقطع زمانی شماری از قانونگذاران کلیدی جمهوری خواه در این رابطه که آیا واشنگتن باید تحریم های واشنگتن علیه ایران را در صورت خروج امریکا از برجام بار دیگر اعمال کند، تردید دارند.

پولیتیکو تصریح کرد: هم پیمانان اروپایی امریکا که به دستیابی به توافق هسته ای کمک کردند از جمله فرانسه با قاطعیت با هرگونه اقدام برای اعمال دوباره تحریم های هسته ای علیه ایران مخالفت کرده و معتقدند که اعمال دوباره این تحریم ها تنش های بین المللی را تشدید می کند. ایران نیز هشدار داده که در صورت اعمال دوباره تحریم های آمریکا، ممکن است برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد.

نانسی پلوسی نیز در حالی قرار است در این نشست شرکت کند که پیشتر از این توافق حمایت کرده بود.

52310

نظر شما