شناسهٔ خبر: 21853987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بحران مالی برای استقلال و پرسپولیس در راه است؟

ریــزش پیامک‌ها!

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دو فصل گذشته، بخش زیادی از هزینه‌های خود را با کمک‌های حاصل از پیامک‌های هواداران تامین کردند. هواداران دو باشگاه با ارسال عدد 4 و 6 به سرخابی‌ها کمک مالی کردند ولی در این بین یک واسطه هم حضور داشت و درباره توزیع مبالغ کلا بحث زیاد است. در سال‌های گذشته پرسپولیس به دلیل آن که هواداران بیشتری دارد، توانست درآمد بیشتری هم داشته باشد و استقلال هم با اختلافی نزدیک به ده میلیارد تومان، درآمد خوبی داشت.

صاحب‌خبر -

سال گذشته باشگاه پرسپولیس از کنار پیامک‌ها حدود 32 میلیارد تومان و باشگاه استقلال چیزی حدود 22 میلیارد تومان درآمد داشتند و توانستند بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را تامین کنند. امسال اما شرایط کمی فرق کرده است. پرسپولیس در شروع فصل درآمد نسبتا خوبی داشت ولی اخیرا سر ماجرای طارمی، تعداد قابل توجهی از هواداران کمک‌های مالی خود به باشگاه را قطع کردند. همچنین خبرهای حاشیه‌ای از اردوی تیم، در این مساله اثرگذار بود. در اردوی استقلال اما وضعیت بدتر از پرسپولیس شد. با نتایجی که امسال استقلال گرفت و به قعر جدول سقوط کرد، هواداران این تیم شاکی شدند و بخش زیادی از کمک‌های مالی خود را به باشگاه قطع کردند. ریزش پیامک‌های این باشگاه به قدری زیاد بوده که باعث نگرانی مسئولان شده؛ به همین دلیل تصمیم گرفتند وینفرد شفر را به استقلال بیاورند. البته نزدیکان افتخاری به او توصیه کرده بودند یک مربی بزرگ بیاورد و در این راه استقلالی‌ها با فاتح تریم ترکیه‌ای وارد مذاکره شدند. حتی مذاکرات با او خوب پیش رفت و یک اسپانسر بزرگ هم قول داد بخشی از هزینه‌های جذب این مربی را تامین کند ولی افتخاری از ترس این که مبادا داستان ژوزه در استقلال هم تکرار شود، ترجیح داد تریم را جذب نکند. ریزش پیامک‌های دو باشگاه فعلا به بزرگ ترین نگرانی آنها تبدیل شده و احتمالا بحران مالی بزرگی برای استقلال و پرسپولیس در پیش خواهد بود.

4 آبان ماه؛ دربی تهران

در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور، سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد، هشتادوپنجمین دربی شهر تهران روز پنجشنبه 4 آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود دیدار استقلال ـ پرسپولیس 5 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما