شناسهٔ خبر: 21845492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقاوم ‌سازی بیش از 4000 واحد مسکن روستایی استان البرز از سال 84 تاکنون

نمایندگی البرز

مدیرکل بنیاد مسکن البرز گفت: بنیاد مسکن هرماه آمار ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی را به مراجع اطلاع می‌دهد.

صاحب‌خبر -

‌علی رحیمی زاده درگفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال 84 در استان درحال اجرا است.

وی ادامه داد: از این زمان تاکنون 30 میلیارد و 820 میلیون تومان برای مقاوم سازی چهارهزار و500 واحد مسکن روستایی استان هزینه شده است.
وی توضیح داد: برای اینکه صاحبان واحدهای مسکن روستایی بی دوام از این طرح استقبال‌کنند اقداماتی از جمله نصب نبردر روستا، ارسال پیامک تلفنی و برگزاری جلسات در مساجد روستاها صورت‌گرفته است.
این مسئول افزود: کرج از ابتدای طرح تاکنون هزارو341 واحد، ساوجبلاغ هزارو508 واحد، در نظرآباد هزار و82 واحد و در فردیس نیز 161واحد در حال مقاوم سازی است.
مدیرکل بنیاد مسکن البرز با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی استان افزود:‌ این تسهیلات با بهره پنج درصد و 15 ساله به متقاضیان داده می‌شود.
رحیمی زاده اظهارکرد:‌ از سال 84 تاکنون بنیاد مسکن هفت هزار و 547 پرونده به بانک‌های عامل معرفی‌ کرده و 6هزار و 243واحد مسکونی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستای بهره مند شده‌اند.
وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ارائه‌گزارش در خصوص ساخت وساز های غیرمجاز در روستاهای استان‌گفت: این بنیاد هرماه آمار ساخت وساز و تخلفات ساختمانی به همراه تصاویر در داخل وخارج از بافت روستاها را به استانداری فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ گزارش می‌دهد تا سازمان‌های مسئول برای جلوگیری از تخلفات اقدامات لازم را انجام دهند.
 


انتهای پیام

نظر شما