شناسهٔ خبر: 21843228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک‌هشتم جمعیت تهران را کودکان تشکیل می‌دهند/تهران شهر دوستدار کودک نیست

خبرگزاری شبستان: عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه یک‌هشتم جمعیت تهران را کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: بررسی‌های انجام‌شده بیانگر آن است که تهران شهر دوستدار کودک نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکر خود در جلسه شورا گفت: بررسی‌هایی در خصوص مسایل کودکان شهر تهران انجام شده است.

 

فراهانی با بیان اینکه کودکان سرمایه های زندگی و آینده سازان کشور هستند، افزود: وظیفه داریم برای مسایل کودکان شهرمان با دقت بیشتری بر عملکرد شهرداری نظارت کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به حوادث و اتفاقات ناگوار برای کودکان در شهر تهران گفت: مرگ بنیتا، جمع آوری کودکان کار و مرگ فاطمه دختر پنج ساله در سال 95 در حین بازی در یکی از بوستان های تهران همه بیانگر آن است که تهران هنوز به شهر دوستدار کودک تبدیل نشده است.

 

فراهانی با بیان اینکه شهرداری تهران به جز راه‌اندازی خانه کودک در سرای محلات کار خاصی برای کودکان در تهران انجام نداده است، تصریح کرد: شهردار تهران باید به مصوبه شورا در خصوص شهر دوستدار کودک توجه کند و گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا را تهیه و در اختیار شورا و مردم قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه یک میلیون و 36 هزار نفر از جمعیت تهران را کودکان تشکیل می دهند، افزود: طبق سرشماری سال 95 بوستان یک هشتم جمعیت کلانشهر تهران را تشکیل می‌دهد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: ما به عنوان نمایندگان شهروندان در اداره امور شهر وظیفه‌مان در قبال کودکان سنگین‌تر است و باید حق کودکان را پیگیری کنیم و زمینه‌های تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک را به خوبی انجام دهیم.

 

فراهانی با بیان اینکه تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک یک وظیفه نیست بلکه تعهد است، اظهار داشت: شهردار تهران توجه ویژه ای به مسایل کودکان دارند و این فرصت و زمینه خوبی برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک در تهران می‌باشد.

 

 

نظر شما