شناسهٔ خبر: 21840594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

مصوبات امروز شورای شهر تهران/ تذکر به معاون شهردار/ جلسه امروز اعضای شورای با نجفی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران مصوبات امروز شورای شهر تهران را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی اعطاء درباره مصوبات دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در دستور اول طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات عمومی غیردولتی مطرح شد.

وی افزود: در گذشته واگذاری‌ها برای بهره‌برداری به افراد حقیقی و حقوقی واگذار می‌شد که این واگذاری‌ها باید به تصویب شورای شهر که در گذشته انجمن شهر بود می‌رسید.

وی ادامه داد: امروز طرحی مطرح شد که با توجه به اینکه در سال‌های قبل رویه‌‌ای خلاف قانون اتفاق می‌افتاد و بعضاً‌ مصوبه‌ای شورای شهر داشته که اختیار این واگذاری‌ها را به شهرداری داده بود امروز در صحن شورا مطرح شد که کلیه واگذاری‌ها برای بهره‌برداری رایگان چه در شرایط معین به شورای شهر تهران ارسال شود.

وی گفت: بحث‌های مختلفی در این خصوص صورت گرفت و درنهایت کلیات این طرح مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت و ممکن است در جزییات آن نیز تغییراتی ایجاد شود.

اعطاء درباره دیگر مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر ارائه لایحه دوفوریتی از سوی شهرداری تهران مبنی بر اصلاحیه مجوز تخصیص و مطالبات شهرداری تهران اظهار داشت: دو فوریت این طرح رای نیاورد و یک فوریت آن در صحن شورا به تصویب رسید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم حضور معاون برنامه‌ریزی و امور شواهد در صحن علنی شورا نیز گفت: در صحن شورا درخصوص عدم حضور معاون تذکر داده شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره جلسه امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: این جلسه غیررسمی است و مصوبه خاصی ندارد و بیشتر برای تبادل نظر و همفکری است.

انتهای پیام/

نظر شما