شناسهٔ خبر: 21839286 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع تصرف ۵۶۵ هکتار اراضی ملی در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران اعلام کرد: ۵۶۵ هکتار از اراضی ملی در ۱۸ ماه اخیر رفع تصرف شده است.

صاحب‌خبر -

رفع تصرف ۵۶۵ هکتار اراضی ملی در استان تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ جلیل انزابی زاده با تکریم نقش نیروی انتظامی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی افزود : با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران و همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی ، این اراضی به دولت بازگردانده شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت : این نیرو علاوه بر وظیفه اصلی خود که برقراری امنیت و نظم اجتماعی در کشور است ، بر اساس موافقت ستاد کل نیروهای مسلح و حسب نیاز با برخی از سازمان ها و دستگاه ها تعامل و همکاری دارد.
وی گفت : سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور نیز به عنوان دستگاهی دولتی و حاکمیتی و متولی اراضی ملی و انفال از دستگاه هایی است که نیروی انتظامی در قالب یگان حفاظت منابع طبیعی که سال 1384 تشکیل شد در خصوص حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی مشارکت جدی دارد.
سرهنگ انزابی درباره اهداف تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی افزود : این یگان با اهداف حفاظت از منابع طبیعی و انفال، تأمین و گسترش اندیشه و رفتارهای حفاظتی در پیکره سازمان جنگل ها و جامعه ، اجرای احکام و مقررات حفاظتی ، تقویت و پیشگیری و کاهش پرونده ها با اجرای اقدامات بازدارنده تشکیل شده است.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ؛ ­فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی ، گشت و مراقبت و اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی بموقع به منظور حفظ و حراست از عرصه و اعیان منابع طبیعی ، جلوگیری از تردد و چرای غیر مجاز دام در عرصه های منابع طبیعی ، بازرسی و کنترل محموله های جنگلی و مرتعی و کشف محموله های قاچاق در معابر، جنگل ها و محورهای ارتباطی از ماموریت های این یگان است.
سرهنگ انزابی اظهار داشت : همکاری با عوامل ذیربط در کنترل اتش سوزی های جنگلی و مرتعی، جلوگیری و برخورد قانونی با هرگونه بهره برداری غیر مجاز از جنگل ها ، مراتع و بیابان و همچنین جلوگیری و مقابله با جرائم مرتبط با وظایف قانونی سازمان جنگل ها نیز از مهم ترین مأموریت های یگان حفاظت منابع طبیعی به شمار می رود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: عرصه های طبیعی جزء سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم و نسل های آینده است که ضرورت ایجاب می کند آحاد مردم و تمامی دستگاه ها و نهادها با منابع طبیعی همکاری لازم را در حفظ و نگهداری از این ثروت های الهی داشته باشند.

نظر شما